Clubkampioenschappen 2016

Op de afgelopen vrijdagen zijn de voorrondes gespeeld van de Clubkampioenschappen 2016. Afgelopen vrijdag waren de enkel wedstrijden aan de beurt. In 3 verschillende poules en op 11 tafels gingen 24 seniorleden de strijd met elkaar aan. Om 00.30 uur was daar het einde van de voorrondes na prachtige wedstrijden gezien te hebben. In alle poules werd er volop strijd geleverd.

De zaterdag is voor de jeugd. Die gingen in 4 poules de strijd met elkaar aan. Dit om de niveaus zo goed mogelijk gescheiden te houden. De jeugd speelde na de enkelwedstrijden ook nog de dubbelvoorrondes.

Om zondagochtend om 10.30 uur stond het ontbijt klaar voor leden met aanhang. Na lekker gegeten te hebben werden de diploma’s uitgereikt. Roan en Ina werden in het zonnetje gezet met de Mars de Rijk-aanmoedigingsprijs. Ook was er een mooi woordje en bijbehorend cadeau voor de barman Ton van Tol die volgende week afscheid neemt na ruim 32 jaar.

clubk 008 clubk 004 clubk 003

Om 13.00 uur begonnen de 12 verschillende finales. Op 2 tafels tegelijk, 1 voor de senioren en 1 voor de jeugd. Er waren spannende en minder spannende finales. Heel veel finales kenden een ander verloop dan de wedstrijd in de voorrondes.

In de A poule bij de senioren is Bjorn van de Voort wederom kampioen geworden. Hij speelde dit jaar zijn finale tegen Sabine Brand. Zij deed als enigste dame in de A-poule mee met verder 10 mannen. Vrijdagavond speelde zij geweldige wedstrijden en wist genoeg mannen aan de kant te zetten om de finale te halen. Tegen Bjorn speelde zij zeker niet haar beste tafeltennis maar de grootste prestatie had zij vrijdagavond al neergezet.

Bij de junioren A speelde Remco Captein tegen Bas Kempenaar wel een hele mooie finale. Na een 2-0 voorsprong voor Remco had Bas eindelijk het goede antwoord gevonden en met het kleinste verschil won hij deze finale met 3-2.

20160626_15364720160626_153436

Na alle finales werd er gezellig een borreltje gedronken in de bar bij Ton. Samen met de nieuwe barman Patrick hebben zij een heerlijk buffet bereid voor de senioren die zich daarvoor hadden opgegeven.

Verdere foto’s van de Clubdag staan in de fotogalerij.