Wat een gezellig scholierentoernooi!!

Omdat de laatste jaren de deelname terugliep zijn we uit de kerstvakantie gestapt en naar woensdagmiddag 8 februari gegaan. Dit was een hele goede stap. In plaats van 14 kinderen vorig jaar naar 40 kinderen dit jaar. Meer kinderen betekent meer mogelijkheden om echte wedstrijdjes te doen.

Om 13.30 uur stond de zaal in het Spant klaar met 10 wedstrijdtafels en een spellenhoed. De kinderen van groep 5 tot en met 8 stonden om 13.30 uur klaar en konden al snel beginnen in verschillende poultjes op 10 tafels. Door de leden van Play Fair moest de telling geregeld worden want dat was nog niet bij alle kinderen even duidelijk. Maar sommige kinderen pakten dit al snel op.

Toen de eerste ronde gespeeld is werden er rondjes om de tafel gespeeld waar de kinderen ook punten mee konden verdienen voor hun school. Dit gaf de wedstrijdleiding de gelegenheid om de 2e ronde meer op sterkte in te delen. Natuurlijk moest er ook nog gekeken worden dat de kinderen zoveel mogelijk speelden tegen de kinderen van de andere scholen. Ook deze 2e ronde werd enthousiast gespeeld door de kinderen. Na afloop kregen ze allemaal een consumptiebon waarmee ze wat lekkers voor konden kopen in de bar.

In de tussentijd waren de scholieren van groep 3 en 4 binnengestroomd. Meer dan aangegeven maar dat passen we soepel aan. Voor deze kinderen stonden spellen klaar allemaal tafeltennis gerelateerd. Enthousiast gingen de kinderen in kleine groepjes langs alle spellen. We hebben zelfs hulp gekregen van 2 moeders die nauwere contacten hebben met de vereniging. Dank jullie wel, Floor en Denise!

Om 16.00 uur is er gestopt en werden de prijzen uitgedeeld. Voor groep 3 en 4 was er een 1e en 2e prijs voor 2 koppels, voor 5 en 6 en 7 en 8 allebei 1 1e prijs voor een duokoppel. De kinderen vonden het leuk om samen met een vriendje of vriendinnetje te komen en samen de strijd aan te gaan.

En natuurlijk konden alle kinderen punten verdienen voor hun school. Na een spannende strijd tussen de nummers 1 en 2 en de nummers 3 en 4 is dit de uiteindelijke stand geworden.

1e De Kleine Wereld

2e De Torenvalk

3e De Schakel

4e De Kinderarcke.

Alle kinderen kregen een bon voor 5 x een gratis tafeltennistraining en gingen zeer tevreden naar huis terug. Hopelijk zien we een aantal van deze kinderen zaterdag op de training terug.