Winterstop bij Play Fair is toernooien spelen

Kersttoernooi 2016

Het jaar ging als een sneltreinvaart voorbij. Het laatste kersttoernooi nog vers in het geheugen en het volgende staat al weer voor de deur. Eén van de hoogtepunten van weer een bewogen tafeltennisjaar. Eerst de kleine tafel, wat een onding, waar Ina en ik felle strijd leveren tegen Paul en Hetty. Ik weet niet wie er won, maar dat tafeltje mag wel een keer in de open haard. En dan door naar de hele grote tafel. Vierertisch is wel een favoriet spel voor mij. en dan ook nog samen met Shayna, mijn avond kan niet meer stuk.! Nathalie en Lars hebben goed gevochten….maar toch dik verloren. Vervolgens met Kaj een zittend potje spelen, moet je ook eens proberen, altijd gezellig met die jongen. We doen zo gek als Karin en Hans natuurlijk, anders hadden we niet gewonnen. Daarna een spel met grote houten planken. Kan je niet mis slaan zou je denken. En dat klopt ook, het kost moeite om Sylvia te missen! Dick en Sjaak zijn echter niet zo op elkaar ingesteld, ze doen ieder hun eigen ding en dat werkt natuurlijk niet. Op naar de bats met gaten erin, deze keer mèt Sjaak, die nog steeds zijn eigen ding doet. Maar Martin en Nathalie helpen ons een handje door ondanks Sjaak toch te verliezen. Ten slotte het laatste spel. Samen met Nathalie in de hoepel, ja gezellig! Wij lopen steeds samen dezelfde kant op, terwijl Shayna en Kaj steeds ieder een andere kant op proberen te gaan. Dat werkt dan weer in ons voordeel.

Kortom, het was weer gezellig. Snel douchen om op tijd te zijn voor de loterij en de prijsuitreiking. De loterij brengt geen prijzen. Die gaan vooral naar Addie (is waarschijnlijk een omkoopactie geweest). En dan het grote moment. Op de derde plaats staat Kaj. Dus zoals je ziet, met vrolijkheid win je al veel in deze wereld. Op de tweede plaats eindigt Shayna, dus hard werken loont ook. en op de eerste plaats….dat had ik niet gedacht, maar haastig spelen is soms ook wel wegens goed voor.

Hans Brand

Nieuwjaarstoernooi 2017

Eén keer per jaar zoek ik mijn sporttas op en verzamel ik de benodigde spullen op (toch mijn sportsokken vergeten) om aan dit schitterend toernooi deel te nemen. Schitterend om als vereniging de leden de gelegenheid te geven om elkaar ‘de beste wensen voor het nieuwe jaar’ toe te wensen. Zo houd je onder meer de band tussen de leden onderling in stand. En zo is dit toernooi tig-jaren geleden opgezet.

Dit jaar voor eerst een gewijzigd aanvangstijd t.w. 20.30 uur. Het is kennelijk lastig voor verscheidene leden om speelklaar te staan om 20.00 uur. Een deelnemersveld van 24 leden qua sterkte verdeeld in 2 groepen. In alle jaren (geen enkele keer gemist) werd ik deze keer aan de zijde van sterkere partners gekoppeld en dat betaalde uit. Ik mocht samen met Hans B, Arnold, Addie, Arenda en Arie de punten bij elkaar spelen. Wat mij weer opviel was dat er niet altijd echt om de knikkers werd gespeeld maar gewoon een lekker potje tafeltennissen en elkaar gunnen om het spel te spelen.

Tijdens de pauze (na ronde 3) speelde ik aan de zijde van Dick tegen Tino en Arie en dat werd wel een potje om het echie; de zeventigers zegevierden.

Na afloop douchen en naar de bar waar met ‘bubbels’ de voorzitter allen een goed en sportief 2017 wenste. Laura als toernooileidster (dank daarvoor) benoemde de eerste 10 van het deelnemersveld. Ik merkte bij velen de gedachte als ik maar niet eerste ben geworden want dan ik de klos (verslag schrijven).

Daar gaan we: nr 10 Lars, nr 9 Arenda, nr 8 Shayna, nr 7 Arie, nr 6 Jeroen, nr 5 Hans v L, nr 4 Arnold, nr. 3 Ton en nr 2 Thomas. En ja hoor ik had nr 13 op mijn schemabriefje en er stond ook nog de naam: Herry nou dat was al een voorteken. Een grote zak drop hoopte ik te ontvangen maar nee, dit jaar was het een grote zak borrelnootjes, ook lekker.

Vanwege de weersverwachting (ijzel) gingen allen vrij vroeg huiswaarts, behalve Kees, die dit jaar bij Hans B een nachtje logeerde. Kees, mooi dat je er ook weer was.

‘Vriend’ van Play Fair, Harry

Familietoernooi 2017

Het was afgelopen zaterdag (14 januari) weer tijd voor het familietoernooi. Dit keer zouden ik en mijn vader spelen tegen de andere families van Play Fair. Er waren 11 families aanwezig. Jeugdleden met vaders en opa’s maar ook senioren met kinderen en kleinkinderen. De sfeer was vanaf het begin al leuk, en na een korte uitleg begonnen we met het toernooi. Het toernooi bestond uit 3 onderdelen, de eerste ronde was een enkel ronde, de tweede ronde bestond uit een dubbelronde en de derde ronde was weer een enkel ronde. In de eerste ronde had ik een wedstrijd verloren van Ellen, en mijn vader had twee wedstrijden verloren.

In de dubbel hadden we gewonnen van de familie die derde was geworden, Bjarne en zijn vader. Tijdens het dubbel hadden Bjarne en zijn vader nog een lelijke botsing. Maar heel stoer kon Bjarne met een lelijke wond toch verder spelen. En na een korte pauze die iets uitliep begonnen we aan de laatste ronde.

In die ronde hebben we geen wedstrijd verloren, en na een kort onderling wedstrijdje was de prijsuitreiking. Wij waren 1e geworden, De familie Leijnse (Kees met kleinzoon Niels) was 2e geworden, en de familie Mollers (Bjarne en vader Koen) was 3e geëindigd.

Uit handen van onze Jeugdcommissaris Lennert kregen we de mooie wisselprijs uitgereikt waar de namen opstaan van de families die andere jaren hebben gewonnen. En we hoorden dat ook in de kantine(vitrine)kast al een eerdere wisselprijs met heel veel namen staat.

Wederom een hele gezellige middag.