7 en 8 april Druk en gezellig!

Vrijdagochtend begon de dag met de melding dat Duo 2 kampioen is geworden. Na een flinke inhaalrace in de 2e helft hebben de heren net genoeg punten binnengehaald om het kampioenschap te mogen vieren. Tijdens de clubdag zullen zij in de bloemetjes gezet worden.

Vrijdagavond was de laatste competitieavond met 5 thuiswedstrijden en 4 bedrijven die meededen aan het bedrijventoernooi. Volle bak in het Spant. Er stond cake op tafel om de “dag van het tafeltennis” te vieren die de dag ervoor was. Bij de competitie was niets meer te verliezen of te winnen maar desalniettemin werd er voor elk punt geknokt op een sportieve manier.

Ook dat gebeurde bij het bedrijventoernooi. Heemskerk Sport, Sushi Ran, Storro (nu sinds 1 april 20Frogs) en het nieuwe team van Vijg en Olijf gingen op een sportieve manier de strijd met elkaar aan. Die middag nog 2 afzeggingen van Slagerij van der Meer (vanwege blessure) en van Kwekerij Heemskerk (een late beurs) maar dat was geen probleem en we hebben de toezeggingen gekregen dat zij volgende keer weer meedoen.

Elk bedrijf speelde 6 enkelwedstrijden (2 x 3) en 3 dubbelwedstrijden. Na een spannende strijd (zeker in poule A) kon om 22.30 uur de punten bij elkaar op geteld worden en werd de winnaar bekend. Ronald en Chris wonnen 8 van de 9 partijen en waren als team Heemskerk Sport de winnaar van deze avond. Sushi Ran en Vijg en Olijf werden gezamenlijk 2e met 5 winstpartijen. De dames van 20Frogs gaan duidelijk vooruit na hun 3e deelname maar konden nog geen partij in winst omzetten. Daarna gingen op alle tafels de teamgenoten tegen elkaar de strijd aan. Ook daar werden nog wat dingen rechtgezet. Leuk om te zien was dat Lida (Vijg en Olijf) na 31 jaar afwezigheid nog zeker het tafeltennis niet verleerd was. In oktober zal de 2e editie volgen van dit bedrijventoernooi en dan op een vrije competitieavond waardoor we nog meer teams kunnen verwelkomen.

Zaterdagavond was er door de evenementencommissie een Spellenavond georganiseerd. Met 26 deelnemers werden we getest op onze kennis wat betreft Geschiedenis, Sport, Aardrijkskunde, Muziek en gezegdes. In 4 teams gingen we de strijd met elkaar aan.

Een gezellig hapje en drankje tussendoor maakte de avond compleet. Na een spannende strijd is team Harry uiteindelijk winnaar geworden. En voor de volledigheid team Harry bestond uit Carla v.d. Geest, Fred Brand, Ina Mollers, Cora van Dijk en Harry v.d. Burg.

Na afloop werd er nog een gezellig drankje gedaan in de bar van het Spant. Bedankt dames van de evenementencommissie!