Clubkampioenschappen Play Fair 2017

Het is weer achter de rug. Vroeger dan andere jaren. Waar we jarenlang in het laatste weekend van juni onze clubkampioenschappen hebben gehouden zijn we 2 weken vooruit geschoven door andere activiteiten in Leimuiden. Of dit de oorzaak was van het lage aantal deelnemers weet ik niet maar opvallend was het wel. Zover we hebben kunnen achterhalen waren het allemaal verschillende redenen dus moeilijk aantoonbaar wat de oorzaak was.

Maar voor diegene die overbleven heeft dat niets afgedaan aan de sportiviteit en activiteit rondom de clubkampioenschappen. Weer in verschillende avonden van voorrondes werd er door de senioren gestreden om de finaleplekken. Leuk om te zien is dat de oudste jeugdleden, die ook al invalbeurten in de seniorencompetitie hadden gemaakt, volop met de senioren meestreden. Wat dat betreft zitten we in een luxe positie als we zien hoeveel jonge mensen dit spelletje ook heel leuk vinden.

Maar ook de jeugd heeft een leuke middag voorrondes gespeeld. In verschillende categorieën hebben ze enkel wedstrijden gespeeld en waar mogelijk (voor de allerkleinsten is enkel nog moeilijk genoeg) dubbelwedstrijden.

Zondag 11 juni was het dan zover. Clubdag 2017 start met het ontbijt. De dames van de evenementencommissie Arenda Valkhof, Ellen van de Hoorn en hulp Ina van Koll hadden voor ruim 50 personen tafels gedekt met allerhande lekkere dingen. Daar werden ook de diploma’s uitgedeeld aan de teams die afgelopen seizoen kampioen zijn geworden. Team 2 van de jeugd, Duo 1 en Team 1 bij de senioren werden zodoende in de het zonnetje en in de bloemen gezet.

De prestatieprijs was dit jaar voor Ramon Brand. Hij heeft 50 wedstrijden gespeeld en daarvan 47 gewonnen. Dat is een gemiddelde van 94% gewonnen wedstrijd. De Mars de Rijk-aanmoedigingsprijs werd uitgereikt door jeugdtrainer Bjorn van der Voort aan Evan Njoo. Dit kleine, stille, bescheiden maar enthousiaste jongetje werd daarbij ook direct uitgenodigd om met de grotere jeugd op dinsdagavond mee te komen trainen.

Na het opruimen, finaletafels klaar zetten, vlaggen ophangen, prijzen uitpakken werd een ieder vermaakt met leuke actiefilmpjes verzorgd door Arie Roos. Anderen speelden een spelletje kaart terwijl ze met een half oog meekeken.

Om 13.00 uur precies opende de Voorzitter de finale middag en startten we met de finales. Dit jaar 6 senioren en 6 jeugdfinales verdeeld over 7 rondjes. Leuke finales, spannende finales, ontroerende finales alles is deze middag langs gekomen.

Hieronder de winnaars van de clubkampioenschappen 2017:

Junioren D: 1e Joec van der Voort, 2e Anouk Valkhof

Junioren C: 1e Jayco de Hollander, 2e Bjarne Mollers

Junioren B: 1e Leon Buijks, 2e Roan van de Werf

Junioren A: 1e Remco Captein, 2e Bas Kempenaar

Junioren dubbel B: 1e Leon Buijks en Roan van de Werf, 2e Merit Buijks en Dylan van de Werf

Junioren dubbel A: Lars van Tol en Bas Kempenaar, 2e Remco Captein en Kaj van Rijn

Senioren C: 1e Kaj van Rijn, 2e Kees Leijnse

Senioren B: 1e Arenda Valkhof, 2e Hans Brand

Senioren A: 1e Bjorn van der Voort, 2e Marc Captein

Senioren dubbel B: 1e Jack van de Pol en Bram Mollers, 2e Tim Lunenburg en Sanne Lunenburg

Senioren dubbel A: 1e Bjorn van der Voort en Remco Captein, 2e Marc Captein en Arie Roos