Scholierentoernooi The Battle

Woensdagmiddag organiseerde Ttv. Play Fair haar jaarlijkse scholierentoernooi. Een toernooi wat al meer dan 45 jaar gehouden wordt en al vele nieuwe leden opgeleverd heeft. Maar dat is slechts bijzaak. Doel van dit toernooi is kinderen kennis te laten maken met het tafeltennis. En uiteraard proberen een mooie prijs voor jezelf en je school in de wacht zien te slepen.

Om 13.00 uur werden de kinderen bij elkaar geroepen door jeugdleider Lennert Eikelenboom. De kinderen van groep 3 en 4 begonnen die middag. Zij deden leuke tafeltennis gerelateerde spelletjes, zoals mikken in een piramide, rollen in een sjoelbak en het opnemen tegen de tafeltennisrobot. Bij elke tafel/onderdeel stond een vrijwilliger van de vereniging die de stand bij hield.

Daarna mochten de kinderen van groep 5 t/m 8 tegen elkaar spelen. Zij werden ingedeeld in poeltjes van ongeveer 4 á 5 kinderen. Er waren poeltjes met jongens, meisjes en één met kinderen die op tafeltennis zitten. Aan de hand van de gewonnen wedstrijdjes konden deze kinderen punten verdienen voor zichzelf en voor hun school. Waar nodig was er ook weer een vrijwilliger die de stand bijhield of meekeek of de uitslagen goed werden opgeschreven.

Laura v.d. Meer heeft alle punten geteld. Individueel maar ook de punten voor de scholen. Waarna Lennert Eikelenboom de uitslag bekend maakte en de prijzen kon uitreiken.

De uitslag van de wedstrijden was als volgt:

Groep 3 – 4
– 1e prijs: Jari Mollers (De Kleine Wereld)
– 2e prijs: Dex ten Brink (Torenvalk)

Groep 5 – 6
– 1e prijs: Jasmijn Rietdijk (De Schakel)
– 2e prijs: Jorg Mollers (De Kleine Wereld)

Groep 7 – 8
– 1e prijs: Fleur van den Hoek (De Kleine Wereld)
– 2e prijs: Tijmen Verdaasdonk (De Kleine Wereld)

Basisscholen totaal
– 1e De Kleine Wereld
– 2e PCB De Schakel
– 3e De Torenvalk

Alle kinderen kregen een strippenkaart mee met 4 x een gratis training. De eerste zaterdag na het toernooi melden zich 4 enthousiaste kinderen die aan de training deelnamen.

Voor de kinderen en tafeltennisvereniging Play Fair was het een leuke en sportieve middag…