Voorjaarseditie van het Bedrijventoernooi

Vrijdagavond 4 mei een half uurtje later dan normaal druppelen de teams binnen in de bar van het Spant. Er wordt gestart met een bakkie koffie, thee of een sportdrankje en een plakje cake. Om 9 uur waren de poules ingedeeld en was er warm gespeeld zodat iedereen kon beginnen. 7 teams, 3 poules, 6 tafels en een bank voor de toeschouwers en wedstrijdleiding.

Er wordt gespeeld om 2 gewonnen games om zoveel mogelijk wedstrijdjes te kunnen spelen. Sommige zijn heel snel klaar maar vaker wordt er een 3e winnende game gespeeld. Na afloop van de eerste ronde wordt er geloot voor de dubbels. De eerste ronde heeft Heemskerk Sport 1 een bye vanwege het oneven aantal teams. Dan wordt er eerst even een kwartiertje pauze gehouden. We zijn dan ook al ruim een uur volop aan het spelen.

De finales van de dubbelpartijen worden gespeeld. Met team Reessjurts, Koen en Ferry, als duidelijke winnaars. In de finale versloegen ze Heemskerk Sport 1 Ronald en Mats, de verliezersfinale werd gewonnen door Sushi Ran Richard en Roy. Slijterij Bouwmeester Aad en Sjaak waren daar de verliezers. De verliezersronde werd gewonnen door Heemskerk Sport 2, Linda en Floor, de nr. 6 werd uiteindelijk Slagerij van der Meer met Juriën en Bram en de steeds beter spelende dames van Heemskerk Sport 3 Renske en Yana werd uiteindelijk laatste.

Daarna volgde nog een 2e ronde enkel met de nrs. 1 van de eerste poule, Linda, Sjaak en Ronald. De nrs. 2 van de poule waren Mats, Juriën en Ferry. De andere werden in 2 poules verdeeld zoveel mogelijk op sterkte.

Sjaak heeft uiteindelijk al zijn enkelpartijen gewonnen deze avond. Maar ook de dubbelpartijen tellen mee. Na de telling van het aantal gespeelde wedstrijden gedeeld door het aantal gewonnen wedstrijden kwam er uiteindelijk de volgende uitslag naar voren.

1. Slijterij Bouwmeester heeft 0.90 % van zijn wedstrijden gewonnen
  2. Heemskerk Sport 1                0.71%
  3. Reessjurts                                0,69%
  4. Sushi Ran                                0,66%
  5. Heemskerk Sport 2               0,52%
  6. Slagerij van der Meer           0,39%
  7. Heemskerk Sport 3               0,05%

De winnaars kregen een drankje aangeboden en de verliezers 5 loten ieder voor de Rommelfair. Renske en Yana gaan voor de dinerbon.

Waarna de nazit in de Spantbar natuurlijk ook weer heel gezellig was.