Play Fair op de Braderie

De laatste jaren moet je andere wegen zoeken om je vereniging onder de aandacht te brengen. Met al de keuzes die er tegenwoordig zijn moet je met de tijd mee. Zo ook onze tafeltennisvereniging. Play Fair bestaat alweer 58 jaar maar moet in zo’n klein dorp als Leimuiden is toch iedere keer met nieuwe activiteiten komen. Niets doen is achteruitlopen. Vandaar dat er tegenwoordig veel gepromoot wordt op de Website, op Facebook op Instagram door middel van een Nieuwsbrief. Dat alles met natuurlijk het aloude scholierentoernooi, een goede jeugdtrainer, een bedrijventoernooi, de Rommelfair en de Stroopwafelactie zorgt ervoor dat we helemaal niet mogen mopperen maar gaan we ook niet achterover leunen. Daarom ook de Braderie.

Play Fair speelt in Afdeling West van de NTTB en deze afdeling subsidieert verenigingen die extra acties ondernemen om leden te werven. Daar hebben we gebruik van gemaakt. Want als je dan plannen hebt moet je dat wel goed uitwerken. Wat en hoe gaan we het doen. Al snel was duidelijk dat we nieuwe flyers moesten gaan maken om uit te delen op de Braderie. Die zijn er gekomen met twee van onze spelers die model hebben gestaan voor gelegenheidsfotograaf Dennis Knetsch. Hij nam ruim de tijd om Arie en Arenda zo goed en zo natuurlijk mogelijk op de foto te zetten. De flyers zijn prachtig geworden. Dan was ook al snel duidelijk om buiten een tafel te plaatsen met onze robot. Heemskerk Sport & Games hebben een prachtige buitentafel bezorgd die de hele dag zeer in trek was bij jong en oud, leden, oud-leden en niet-leden.

Een ballen-raad-spel zorgde ervoor dat er hard gepuzzeld en geteld werd aan onze kraam. Hele wiskundige formules werden er op los gelaten om te raden hoeveel ballen in de schaal lagen. Bijna 100 reacties waren er, variërend van 78 tot 411. Uiteindelijk heeft Yelte Möllers de prijs gewonnen. Een uitschuifbaar tafeltennisnetpost, passend te maken op elke tafel, met 2 batjes en balletjes eveneens door Heemskerk Sport geleverd. Iedereen die mee had geraden werd sowieso verblijd met een tafeltennissleutelhanger wat ook al een hoop goodwill bracht.

Het stukje geschiedenis wat op tafel lag en stond zorgde ook voor veel vertier. Oude foto’s van vele leden uit de jaren 60 en 70 en een prachtig schilderij van Mars de Rijk (oud-voorzitter en oprichter) trok een hoop bekijks. Mensen werden naar onze kraam gestuurd omdat ze hoorde over de foto’s.

Al met al een bijzondere dag en zeker voor herhaling vatbaar. Ieder jaar dat kunnen we nog niet zeggen en we zijn ook heel benieuwd of we straks kunnen merken dat er mensen naar onze vereniging komen. Er waren wel al meisjes die mee hebben gedaan aan het Meisjestoernooi dat onze vereniging op 16 juni heeft georganiseerd voor onze afdeling. We zullen zien…

Dank aan de leden die zich op één of andere manier hiervoor hebben ingezet!