Een prachtige week voor onze stroopwafelactie!

Mooi weer is altijd erg prettig als wij onze stroopwafelactie organiseren. Maandag 10 september was het weer zover. Om 18.00 uur ‘s avonds stonden de karren met stroopwafels klaar, gestickerd en wel. Met 6 man op stap en Carin en Jos met heel wat dozen in hun auto naar Vriezekoop. Om half negen zat iedereen aan de koffie met stroopwafels bij Laura en Ton. Er was al een goede start gemaakt deze avond.

Dinsdag heeft de jeugd met begeleiders dit op dezelfde voet voortgezet. Alle jeugdleden hebben bij elkaar zo goed gelopen dat er besloten wordt om woensdag 10 dozen extra te halen. Anders zou er niet genoeg zijn voor Rijnsaterwoude. Zo gezegd zo gedaan. Woensdagmiddag hebben de winkeliers en de Soos een bezoekje gehad van Laura en kleindochter Esmée. Binnen een uur hebben zij 5 dozen verkocht.

Woensdagavond was er lekker veel hulp en is er door die groep binnen 5 kwartier heel Rijnsaterwoude gelopen en voorzien van stroopwafels. Carin en Jos hebben de andere kant van Vriezekoop gelopen en komen weer leeg terug. Er wordt gekeken en geteld en overwogen om toch ook voor donderdag nog 6 dozen bij te halen. Anders zou er een hele hoek van Leimuiden niet gelopen kunnen worden.

Donderdagavond blijven er jammer genoeg nog maar 4 personen over. Maar binnen anderhalf uur komt iedereen leeg terug. Natuurlijk zijn er door wat leden ook in de privé en werksfeer dozen opgehaald en verkocht. Altijd goed natuurlijk maar wel heel makkelijk. Dit brengt het eindresultaat rond de € 2000,-. Er is afgelopen jaarvergadering gesproken over deze actie en de hulp die de commissie krijgt (of niet) vanuit de leden. Door dit kleine groepje is er een prachtig resultaat behaald die we niet ze snel op een andere manier zouden kunnen verdienen. Het zou mooi zijn als er meer leden zijn die 1 x 2 uurtjes mee willen lopen. Leuren hoeft niet – deze stroopwafels verkopen zichzelf! Want bedenk even dat je met 2 uurtjes lopen meedraagt aan € 2000,-, waar kan je dat ergens anders mee verdienen!

Het bestuur en de commissie gaan nog in overleg hoe deze actie in de toekomst georganiseerd moet gaan worden. Maar duidelijk is dat het eeuwig zonde is als we deze goede actie moeten stopzetten.