Succesvolle NJM voor Merit!

Zondag 7 oktober werd de laatste regionale ronde gespeeld van de Nationale Jeugdmeerkampen. Leon was al bij een eerdere ronde voor de jongens uitgeschakeld maar heeft daar leuke partijen gespeeld. De meisjes spelen 1 regionale ronde en kunnen zich dan plaatsen voor de eerste landelijke ronde op zondag 2 december in Almere.

Merit was met haar ouders naar Alexandria ’66 afgereisd waar de laatste jaren de meisjes ronde wordt georganiseerd. De leeftijdscategorie waar Merit in speelt is de pupillengroep en daar waren 5 meisjes voor gekomen. Niet veel, maar er is ook maar één plek die doorgang geeft tot de landelijke ronde.

Na spannende potjes is Merit uiteindelijk eerste geworden. Wat een prachtige prestatie is en toegang geeft tot de volgende landelijke ronde. Wij willen Merit alvast heel veel succes wensen op zondag 2 december in Almere.

Ik wil nog even teruggrijpen op een stukje geschiedenis wat betreft de Nationale Jeugdmeerkampen. Want heel wat jaren geleden hebben wij als vereniging de Kwartfinale en de Halve finale mogen organiseren in beide sportzalen van het Spant. Onder de bezielende leiding van de toenmalige Voorzitter Ruud Mollers werd het toernooi binnen gehaald en vrijwilligers bij elkaar gezocht om alles vlekkeloos te laten verlopen. Baancommissarissen en wedstrijdleiding werd uitgezet. En natuurlijk hadden we toen ook talentvolle jeugd die tot die Kwartfinale en Halve finale doorgedrongen waren. Onze jeugdtrainer Bjorn was daar één van. Als junior heeft hij de mooiste wedstrijden gespeeld voor eigen publiek. Steven v.d. Berg en Dianne v.d. Meer haalden zelfs de Finale meerdere keren maar vonden het weer lastig om voor thuis publiek te spelen. Ook Rick van Dijk, Maarten Kempenaar en Martijn van Egmond kwamen altijd heel ver.

Laten we hopen dat oude tijden gaan herleven en dat Merit hier het voortouw in neemt.

Hieronder het verslag van Afdeling West en de poule uitslag van Merit: