Koninklijke onderscheiding voor oud-voorzitter Hans van Leeuwen

Vrijdagochtend 9.30 uur verzamelen familie en vrienden en collega’s van Hans zich op het gemeentehuis van Kaag en Braassem en wachten gespannen op de aankomst van collega Conny en Hans. Met de dienstauto van de douane waren zij naar Roelofarendsveen gereden naar de Rembrandt van Rijnsingel. Toen Conny daar voorbij reed en bij het gemeentehuis stopte begon er al iets te dagen. Zeker toen hij zoveel bekenden trof die voor hem daar naar toe waren gekomen.

Hans en Maaike kregen een mooie plek in de raadszaal waar familie en vrienden daar al plaats hadden genomen. Met nog 6 andere zou Hans de onderscheiding Lid in de Orde van Oranje Nassau in ontvangst nemen. Om beurten werden zij door Burgemeester Marina van de Velde naar voren geroepen en werd er even gesproken over het complot om de jubilarissen daar te krijgen. Er werd voor iedereen een oorkonde voorgelezen en het speldje opgespeld. Met een mooie oranje bos bloemen nog even op de foto met de burgemeester.

Na afloop volgde de felicitaties van zijn moeder en zus als eerste waarna de rest van de familie en vrienden volgden. Er waren leden van Play Fair, Kickers ’69 en het oude bestuur van de Vakantie Kinderweek aanwezig en natuurlijk nog een groepje collega’s die nauw waren betrokken. Daarna volgde de groepsfoto’s op het bordes van het Gemeentehuis.

Er volgde een lunch bij Hans en Maaike in de tuin. Voor iedereen waren er genoeg lekkere broodjes en sandwiches en wat te drinken. Maaike had nog een kleine speech met bijbehorend cadeau voor Hans. Zij vertelde dat Hans altijd heel veel ballen in de lucht moest houden voor heel veel verschillende activiteiten waarbij hij betrokken was. Er volgde een grote (de grootste) bal voor onze vereniging, een iets kleinere voor de Kickers ’69, De Vakantie Kinderweek, het sprietlopen,  het bonaken, de waterpoloclub (van Maaike) en het Kunstspektakel. Wat een indrukwekkende lijst en wat een prachtig symbolisch cadeau!

Play Fair is trots op deze ridder en nogmaals van Harte Gefeliciteerd!