Clubkampioenschappen 2019 bij Play Fair

Zondag 23 juni stond als Clubdag op de agenda. Voorafgaand alle voorrondes in de verschillende categorieën. Dit jaar was deze dag voor vele leden van de club een dag met andere prioriteiten. Dit zorgde ervoor dat de voorrondes slecht bezet waren. Maar uiteindelijk zijn er toch spannende wedstrijden gespeeld en heeft dit mooie finales opgeleverd. En een nieuwe clubkampioen! Bij de senioren A was Bjorn v.d. Voort afwezig maar ook de nr. 2 van de laatste jaren Marc Captein heeft zich afgemeld. Dit leverde natuurlijk wel nieuwe kansen op voor de overige seniorleden. De A poule speelde een 8-kamp waar Arie Roos 1e geplaatst was en Ramon Brand 2e. Uiteindelijk zijn deze spelers na afloop ook de winnaars en gingen zij die zondag de strijd met elkaar aan. Arie die vrijdag nog van Ramon won kon het deze middag niet bolwerken tegen de heel goed spelende Ramon. Misschien toch een beetje de druk van de mogelijkheid om nu eindelijk clubkampioen te kunnen worden. Ramon werd winnaar bij de A maar ook bij de dubbel A samen met vader Fred en 2e bij de mixdubbelfinale.

Bij de B werd er ook een 8-kamp gespeeld. Ook hier misten er nogal wat spelers die allemaal met andere redenen weggebleven waren. Dit waaierde de discussie volop aan om dan toch maar eens de clubkampioenschappen in de winterperiode te spelen. Daar gaat het bestuur zich nog eens over buigen. Uiteindelijk werden de wedstrijden in deze poule toch ook nog heel spannend. Hans van Leeuwen kwam als winnaar uit de bus samen met Emiel Bunck die op onderling resultaat doorging. Tijdens de finale was Hans wederom te sterk. Samen met Emiel werden ze ook de winnaar van de dubbel B.

De jeugd speelde die zaterdag de voorrondes van zowel enkel als dubbel. Spannende potjes leverde uiteindelijk Leon als winnaar op tegen Dylan. In de finale heeft Dylan dat kunnen omdraaien en werd hij de winnaar. Bij de B speelden Joec en Carlos de finale. Waar Carlos zaterdag de sterkste was, was het Joec die de finale heeft gewonnen. Bij de dubbelfinales waren Leon en Dylan samen te sterk voor Merit en Roan. En Joec en Carlos speelde samen de dubbelfinale tegen Pepijn en Anouk.

‘s Ochtends bij het ontbijt met de club heeft Leon de prestatieprijs overhandigd gekregen van Laura. Hij heeft 33 van zijn 38 gespeelde wedstrijden gewonnen en eindigde zo het hoogst op de procentlijst. De Mars de Rijk-aanmoedigingsprijs is dit jaar overhandigd aan Sylvia Verkerk. Als er iemand goed is in trainingen dan is zij dat wel. Wat een inzet!

Bij het ontbijt kreeg Ellen een mooie boeket bloemen voor het werk wat zij gedaan hebt in de evenementencommissie. Ook Laura werd in de bloemetjes gezet. Zij neemt na 30 jaar afscheid als wedstrijdsecretaris senioren en heeft het stokje over kunnen dragen aan Sabine Brand. Zij blijft binnen het bestuur zitten op de post PR en Communicatie.

Lennert Eikelenboom heeft dezelfde ochtend samen met 4 jeugdleden praktijkexamen gedaan voor Tafeltennis Trainer 2. En is daar glansrijk voor geslaagd. Die middag kreeg hij ook een boeket bloemen overhandigd voor zijn werk als Jeugdcommissaris.