Play Fair op de Braderie

Woensdag 19 juni werd in Leimuiden de Braderie georganiseerd als start van de feestweek en kermis. Maar wat een slechte weersvoorspellingen dit jaar. Dinsdagavond werden er nog flinke onweersbuien en windstoten voorspeld wat we met onze buitentafel en robot helemaal niet kunnen gebruiken. Woensdagochtend begint met regen en onweer, om 10.00 uur wordt het droog en om 11.00 zijn we in het dorp waar onze kraam al klaar staat (heel erg nat). De buitentafel wordt bezorgd maar de robot laten we nog even in de auto. De kraam wordt ingericht gelukkig hebben we 2 grote tafelkleden voor over de natte houten planken. Flink vast getapet allemaal en daarop ook de losse formulieren want er staat op dit moment nog een flinke bries.

We starten om 12.00 uur rustig en Arie en Laura kunnen de mensen goed te woord staan. De ballen zitten dit jaar verstopt in een tafelvoetbalspel en het zijn er best veel. Er wordt volop geraden en iedereen krijgt een leuke tafeltennissleutelhanger mee. Ook de oude foto’s worden weer bekeken en er wordt een hoop geschiedenis verteld door ons maar ook zeker door de bezoekers.

Vanaf 14.00 uur wordt het weer rustiger en stabieler en Arnold gaat de robot neerzetten. Nog even een klein buitje als hij net staat maar verder draait de robot op volle toeren. Jong en oud probeert de robot uit waarna ze bij de kraam een flyer van de club krijgen met informatie van de trainingstijden en mogelijkheden. Tussen door worden de Arnold, Arie, Lennert en Laura voorzien van oliebollen die net op de kermis zijn gehaald.

Als we willen gaan ruimen om 19.00 uur wordt toch alles nog even kletsnat, snel al het fotomateriaal in de auto, schuilen en daarna de rest opruimen. Thuis wordt er gekeken wie de prijswinnaar is geworden van het raad-het-aantal-ballen-spel. Er zaten 326 ballen in de voetbaltafel en dat leverde 2 winnaars op. Lucy v.d. Meer-Rijkelijkhuizen uit Oude Wetering zat er met 321 5 ballen onder en Jari Mollers zat er met 331 5 ballen boven. Snel overleg met Heemskerk Sport en 2 prijzen (een inschuifbare netpost en een setje batjes met balletjes) aangeschaft die de andere dag zijn bezorgd en opgehaald.

Een geslaagd evenement!