Nieuwe opzet voor de Rommelfair!

De Rommelfair gaat veranderen. Het bestuur en de Rommelfaircommissie hebben dit besluit genomen. De huidige opzet is niet meer haalbaar; diverse kosten worden te hoog en het aantal mensen om de grote hoeveelheid werk te verzetten wordt kleiner. Tijd voor een andere opzet.

Een klein stukje historie: op 17 mei 1980 organiseerden Harry Heuzen en Max van Bochove een Rommelmarkt met Fancy Fair, kortweg de RommelFair genoemd. De nadruk lag nog heel erg op het Fancy Fair gedeelte. Er waren spellen zoals de cavia-bak, spijkerbroekhangen, een schiettent en veel spelletjes voor kinderen. Vanaf 1992 is de Rommelmarkt enorm gaan groeien en het Fair-gedeelte helemaal verdwenen.

Wat gaat er nu veranderen?

De grote rommelmarkt in de bekende vorm zal verdwijnen. We gaan niet meer spullen ophalen, uitsorteren, naar het Spant brengen, inrichten, verkopen en restanten weer afvoeren. Wel willen we particulieren, leden en niet-leden gelegenheid geven om (tegen kostendekking) een stukje kraam in te richten en spullen te verkopen. Dus een kleinere rommelmarkt.

Daarnaast willen we weer de oude formule van Fancy Fair terughalen, met leuke spellen, schminken en misschien een springkussen voor de kleintjes, Rad van Avontuur, de kluis en de bekende loterijen. De spellen – voor jong en oud – moeten we met z’n allen nog bedenken, dus iedereen die een ludiek idee heeft … kom er maar mee! Het mag van alles zijn, van hoefijzerwerpen tot tafeltennis. Iedereen wordt uitgedaagd om eigen ideeën te bedenken en uit te werken voor deze dag, met als basisgedachte dat Play Fair een leuke middag voor het dorp verzorgt.

Dus al met al: minder gesjouw, meer plezier en we rekenen op jullie bijdragen!