Over de nieuwe Rommelfair

In een eerder bericht hebben jullie waarschijnlijk al gelezen dat we de Rommelfair dit jaar anders gaan opzetten. Hier lees je al iets meer over de uitwerking en de dingen waar jij mee kunt helpen. Vraag vooral zoveel mogelijk familie en vrienden of ze ook ideeën hebben om de dag in te vullen en wie er wil meehelpen. Want de bedoeling is om er vooral een leuke dag van te maken met elkaar.

De organisatie van de dag draait vooral om 6 soorten activiteiten:

1. Kramen,
  2. Spellen,
  3. Tafeltennis,
  4. Versnaperingen,
  5. Veiling,
  6. Rad, kluis en loterijen.

Bij elk onderwerp is hieronder aangegeven wat de bedoeling is, maar ook waar we nog naar op zoek zijn. Iedereen die suggesties heeft om te organiseren, mee te doen, te geven, te verkopen, enzovoort, kan dat kwijt bij Carin, Hans van Leeuwen, Hans Brand of Arnold; dat kan op vrijdagavond, maar natuurlijk ook op de mail of WhatsApp.

Kramen

Er worden ongeveer 10 kramen in ’t Spant opgesteld. Daarin kunnen verschillende activiteiten plaatsvinden. Leden en niet-leden kunnen een tafel, kraam of kraamdeel huren (tegen kostprijs per meter) en hun eigen spullen verkopen. Er zijn ook al ideeën binnen voor kleine creatieve activiteiten voor volwassenen of kinderen. Verenigingen kunnen zich presenteren. En we zoeken nog meer ideeën. Laat eens horen wat jij in zo’n kraam zou willen doen of zien!?

Spellen

Om de zaal nog levendiger te maken willen we de kans geven om – tegen een kleine vergoeding – met leuke spellen mee te doen. We kunnen natuurlijk het aloude spijkerbroekhangen weer uit de kast halen. Blikgooien, katmeppen, sjoelen, de tafeltennispiramide, enz. , En natuurlijk komt het kinderen schminken weer terug, misschien wel met een beautyhoek voor de kleintjes? Welke spellen zijn nog meer leuk om te doen? En waar zou jij aan mee willen werken?

Tafeltennis

Een tafeltennishoek mag niet ontbreken. We zullen de robot opstellen zodat iedereen even zijn/haar talenten kan uitproberen. Maar leuker is het als mensen, kinderen vooral, even tegen een ‘echte speler’ kunnen sparren. En een rondje om de tafel is natuurlijk altijd leuk. Ook hier geldt dan iedereen tegen een kleine vergoeding mee kan doen. Wie vindt het leuk om hieraan mee te doen? En wie heeft nog andere ideeën om in zo’n tafeltennishoek uit te voeren?

Versnaperingen

Met Patrick is afgesproken om een bar in de zaal in te richten. De warme en koude dranken worden dan door de Spantbar verzorgd. Maar koek, cake, taart en koude hapjes daarbij, kan Play Fair verzorgen. Een win-win dus. De vraag is dan natuurlijk: wie kan er lekkere taarten, cakes, koekjes of andere versnaperingen maken die bij de koffie en drankjes verkocht kunnen worden?

Veiling

Op het podium willen we graag een veiling organiseren. Maar wát moet je dan veilen? Daarvoor zoeken we nog veel creatieve ideeën. Naast het veilen van leuke spullen die je zelf niet meer nodig hebt kan je ook denken aan activiteiten door leden van de club. Komen wij uw auto wassen? Komt het bestuur een middagje koken? Komen een paar leden avondjes oppassen? Wat zou jij kunnen aanbieden? En wie kent een ‘veilingmeester’ om dit aan elkaar te praten, of zou dat willen en kunnen doen?

Rad, kluis en loterijen

Wat we niet veel veranderen zijn de loterijen, het Rad van Avontuur en het Kluisspel. Deze onderdelen horen bij de dag en daar gaan we natuurlijk allemaal ons steentje aan bijdragen.