Nieuwe en oude kersttradities

Voor het eerst worden de clubkampioenschappen in de winterperiode georganiseerd. Daarmee hoopten we meer deelnemers te kunnen bereiken. Aan één kant is dat wel iets verbeterd maar in de winterperiode is het voor andere werktechnisch weer onmogelijk om zich vrij te maken. Moeilijke keuzes zijn dat voor een vereniging. Toch geprobeerd en het mixdubbeltoernooi heeft niet meer deelnemers opgeleverd. Altijd jammer is het dat er toch nog een aantal dames zich niet vrij konden maken. Er werd uiteindelijk een 6-kamp gespeeld. Dat betekende voor iedereen 5 wedstrijden. Dat was uiteindelijk toch een spannende aangelegenheid. De bovenste 3 duo’s, Arenda en Arie, Sabine en Fred en Sanne en Lennert, eindigden allemaal op 4 gewonnen partijen. Onderling hadden ze van elkaar gewonnen en verloren. Dat betekent games tellen. Oud-wedstrijdsecretaris Laura heeft dat voorgerekend naar de andere toe en daaruit kwamen Arenda en Arie als winnaar tevoorschijn en Sabine en Fred als 2e.

Vrijdagavond 20 december werden de voorrondes dubbel gespeeld. In 2 vijfkampen ging iedereen met elkaar de strijd aan. Zowel bij de A en de B poule werden er heel wat 5e games gespeeld. Uiteindelijk kwamen er nieuwe en oude finalisten naar voren. Bij de A Dick en Arnold tegen Lennert en Rutger. En bij de B-poule Sanne en Sylvia tegen Bram en Hans Brand.

Op zondag 19 januari zullen de finales worden gespeeld op onze clubdag 2020. De voorrondes van de enkel zullen op vrijdag 17 januari worden gespeeld.