Dubbelspeltoernooi wordt Nieuwjaars-handicaptoernooi!

De aanmelding voor het dubbelspeltoernooi liep zo stroef dat het omgezet moest worden in iets anders. Uiteindelijk is er toch nog met een leuke groep leden, junioren en senioren en 1 introducee heerlijk getafeltennist.

Het schema van het (al heel oude) handicaptoernooi werd tevoorschijn gehaald. Dat betekende spelen tot 21 punten in plaats van tot 11.  Voor sommige aanwezigen was dat voor het eerst dat ze zo speelden dus moest er uitgelegd worden dat je dan 5 x achter elkaar mag serveren. Bij sommigen van ons zat dat er nog in als de dag van gisteren.

Bij dit toernooi hoort daar dan ook bij dat er punten voor gegeven moet worden. Via de elo-ranking die we nu allemaal hebben zijn we in groepen ingedeeld. Dat de groep van de jeugd hier heel gunstig uitspringt is dan wel een dingetje want daar was bijna niet van te winnen. Heel veel wedstrijden zijn er gespeeld, om de beurt werd er een tegenstander gekozen of uitgedaagd. Er werden geen 3e games gespeeld dus 1-1 was ook een uitslag. Met uiteindelijk natuurlijk iemand die de meeste games heeft gewonnen.

In de kantine werd door Laura de grote zak met drop uitgereikt aan de introducee van die avond, Robin Buijks, die 1e was geworden vlak voor broer Leon (2e) en zus Merit (3e). De beste senioren waren Ton en Arnold die gelijk eindigden op een 4e plek.

Arenda en Sylvia hadden de champagne ingeschonken en na een kleine speech van Emiel werd er geproost op het nieuwe jaar 2020!

Een spannend jaar voor onze vereniging met op 25 april een Rommelfair in een nieuw jasje en op 16 mei de viering van ons 60-jarig jubileum!