Twee Koninklijke onderscheidingen bij Play Fair

In navolging van Mars de Rijk, Ruud Mollers, Hans van Leeuwen en Antoinette de Jong, hebben nu ook Laura van der Meer en Piet van Egmond van Play Fair een koninklijke onderscheiding gekregen.

Laura is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau, met de volgende motivatie:

“Al vanaf 1973 lid van Fair Play uit Leimuiden. Vanaf jonge leeftijd betrokken bij de organisatie van activiteiten voor de vereniging. Vanaf 1989 wedstrijdsecretaris. Na 30 jaar die taken vorig jaar overgedragen, nu tijdelijk wedstrijdsecretaris voor de jeugd. Ook inzet voor de clubtoernooien, de redactie van het clubblad en bestuurslid pr & communicatie. Ook regionaal actief voor de tafeltennissport in verschillende rollen. Met een extra warm hart voor de para-tafeltennissport. Collectant voor het KWF. Inzet voor de lokale parochie, vooral voor het parochieblad en het federatieblad.”

Piet is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau, met de motivatie:

“Zowel op nationaal als internationaal niveau actief als vrijwilliger. Heeft een grote rol gespeeld voor de Internationale Tafel Tennis Federatie. Hij adviseert en helpt de internationale materiaalcommissie van de bond om de kwaliteit van de sport op hoog niveau te houden door continue te zorgen voor advies over en gebruik van materialen die aan de internationale eisen voldoen. Ook op nationaal niveau profiteert de tafeltennissport van hem; al 40 jaar scheidsrechter. Inmiddels bijzonder ervaren en op het hoogste niveau. Brengt zijn kennis over op jonge scheidsrechters en beoordeelt collega-scheidsrechters. Ook op lokaal niveau actief als collectant bij de Hartstichting.”

Beiden werden vanmorgen gebeld door de burgemeester en op de hoogte gebracht van het besluit van de Koning. Vervolgens zijn ze door familie en vrienden in het zonnetje gezet en konden ze de felicitaties, bloemen en champagne van veel – virtueel – belangstellenden in ontvangst nemen.

Laura en Piet, namens de vereniging Play Fair en haar bestuur: van harte gefeliciteerd.