Gevolgen van de recente Corona-besluiten

We hebben het allemaal vast wel meegekregen deze week. De maatregelen worden aangescherpt. Dit heeft enige consequenties voor onze vereniging. Na de versoepelingen in de afgelopen tijd, mocht er wel weer van de kleedkamers en douches in ‘t Spant gebruik worden gemaakt, hoewel iedereen daarbij de afstand in acht moet nemen en het advies is om met maximaal twee personen tegelijk te douchen. Kijk hier om het aangepaste Corona-Protocol te downloaden en lezen.

Spantbar
Nieuw is, dat de Spantbar (die valt onder de noemer ‘sportkantine’) de komende periode is gesloten. Dat betekent, dat de (uit- en thuis-)spelers zelf drinken en eventuele versnapering mee moeten nemen. Wel kan de koffieautomaat bij de ingang worden gebruikt. Daar moet wel met € 1,60 aan gepast geld worden betaald.

Publiek
Er is geen publiek in de zaal toegestaan bij wedstrijden en trainingen. Dat betekent dat ouders/begeleiders in de thuiszaal (‘t Spant) niet mogen blijven tijdens wedstrijd of training van hun kinderen. Bij uitwedstrijden mogen de begeleiders die voor het vervoer van de kinderen zorgen wel blijven.

Evenementen
Het bestuur heeft besloten om de twee toernooien: Open Leimuids Dubbel (30 oktober) en Let’s Play Table Tennis! (13 november) te cancelen.

Competitie
Vooralsnog gaan de competities door. We zien wel dat er vragen zijn over bijvoorbeeld het gebruik van telborden, wisselen van helft of het gebruik van kleedkamers en douches. Verenigingen gaan hier verschillend mee om. Vaak kan er niet worden gedoucht, tellen kan naar keuze ook zonder telborden (ouderwets de stand afroepen) en van helft wisselen hoeft niet als een speler dat wenst. Een enkel team trekt zich terug uit de competitie.