Sjaak van Klink – in memoriam

Sjaak

Het was altijd een plezier om met Sjaak op pad te gaan. Uit en thuis stond de gezelligheid en sfeer altijd op de eerste plaats bij Sjaak, belangrijker dan het winnen van de partij. De laatste wedstrijd, tegen zijn ziekte heeft Sjaak verloren, op 5 oktober 2021 was hij uitgespeeld.

Op 7 september 1963 werd Sjaak op 11-jarige leeftijd jeugdlid van onze nog jonge vereniging. De top heeft Sjaak nooit bereikt, maar dat was ook niet belangrijk voor deze clubman. De vereniging moest vooral sociaal en gezellig zijn. En daar heeft hij zich ook op zijn eigen optimistische en rustige wijze voor ingezet.

In 1977 trad Sjaak toe tot het bestuur van Play Fair als eerste jeugdcommissaris. Hij richtte de jeugdcommissie op en startte in Fairtelsels de rubriek “Jeugdhoek”, wat de langstlopende rubriek in het clubblad is geworden. Deze functie heeft hij negen jaar vervuld.

Van 1982 tot 1990 maakte Sjaak ook deel uit van de Rommelfaircommissie waar hij met de nodige creativiteit bijdroeg om allerlei leuke en ludieke fancy fair-activiteiten toe te voegen en te organiseren. En dat natuurlijk op zijn eigen rustige wijze, want Sjaak liet zich niet gek maken, nooit. En ook na die tijd kon de vereniging altijd een beroep doen op Sjaak om handen toe te steken bij de Rommelfair of andere activiteiten.

Sjaak wat al een tijdlang ziek, maar de betrokkenheid met Play Fair was nooit weg. Dus hoewel hij wist dat hij dicht bij het einde was, moesten er toch nog stroopwafels komen. De foto is maar enkele uren voor zijn afscheid genomen. Hij heeft Play Fair letterlijk meegenomen.

Namens alle leden en vrienden van Play Fair wensen wij Ina en alle familieleden en naasten heel veel sterkte in de komende tijd. Wij zullen Sjaak met zijn betrokkenheid en gulle lach missen.