Jeugd Play Fair speelt voor het eerst een groot toernooi

De avonturen van Joec, Carlos en Pepijn
Op zondag 10 oktober werd de regionale ronde gespeeld van de Nationale Jeugdmeerkampen (NJM). Een toernooi waarbij de beste spelers doorgaan naar een vervolgronde. Joec, Carlos en Pepijn zijn die zondag naar Rijnsoever (Katwijk) gereden met twee moeders en gelegenheidsbegeleider Laura. Joec en Carlos spelen in de groep Onder 13 jaar. Die groep was in 2 sterktes ingedeeld die naast elkaar speelden. Joec en Carlos hebben hun ogen uitgekeken naar het niveau wat daar gespeeld werd. Ze hebben leuke partijen gespeeld, maar kwamen nog wel wat tekort om echt het verschil te maken. Maar de ervaring was er niet minder om.

Pepijn komt in een lagere leeftijdsklasse uit, de groep Onder de 11. En dat zorgde ervoor dat Pepijn serieus mee kon draaien in deze groep. Er werd gewonnen en nipt verloren. Uiteindelijk is hij als 3e geëindigd en dat zorgt ervoor dat Pepijn op zaterdag 18 december afreist naar VTV Nieuwegein, waar de eerste landelijke ronde gespeeld gaat worden. We wensen Pepijn natuurlijk heel veel succes daar!

Historie van de NJM bij Play Fair
Nog even terugblikken in de historie. Begin jaren ’90 heeft Play Fair een aantal keer de kwartfinales en halve finales georganiseerd samen met de NTTB. Twee zalen vol met tafeltennistafels en leden van Play Fair als baancommissaris. De wedstrijdleiding was in handen van Ruud Mollers, samen met Antoinette de Jong en Hans van Leeuwen. We hadden toen talentvolle jeugd die meespeelden tot de kwart-, halve en zelfs hele finales. Bjorn als junior heeft hier topwedstrijden gespeeld. En Steven, Dianne, Martijn, Rick en Maarten deden volop mee op het hoogste niveau.