Nieuws

Nieuwe Leden van Verdienste

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 12 april jl. zijn 3 leden van Play Fair benoemd tot Lid van Verdienste. Dat zijn leden die zich gedurende lange tijd en/of op een bijzondere manier hebben ingezet voor de vereniging. Fred werd ‘overvallen’ tijdens het klussen en Piet en Ton tijdens de digitale vergadering, waarbij ze live het speldje en aandenken kregen uitgereikt door respectievelijk partner Antoinette en dochter Sjoukje.

Fred maakt al 24 jaar deel uit van de Rommelfaircommissie en was voor die tijd al de spreekmeester en raddraaier op de fair. Hij heeft 8 jaar in het bestuur gezeten en heeft in de jaren tachtig ook vier jaar het clubblad gemaakt.

Piet heeft vanaf het eerste jubileum de kar getrokken in de jubileumcommissies, heeft in de jaren 80 nog enkele jaren in het bestuur en de rommelfaircommissie gezeten en is zo mogelijk vaste scheidsrechter bij de clubkampioenschappen.

Ton heeft al zolang de materialencommissie bestaat, naar schatting zeker 46 jaar, daar deel van uitgemaakt en heeft al heel wat klussen voor de vereniging geklaard.

Alle drie van harte gefeliciteerd. Jullie worden toegevoegd aan het volgende rijtje: Arnold Heuzen, André van Zon, Antoinette de Jong, Cora van Dijk, Laura van der Meer, Hans Brand en Jos de Graaf. Daarnaast hebben we nog de leden van verdienste die ook erelid zijn: Harry Heuzen, Ruud Mollers en Hans van Leeuwen én de erevoorzitter Mars de Rijk.

Digitaal samenzijn Play Fair jeugd

We mogen al twee en een half maand niet meer tafeltennissen. In deze tijd zien de jeugdleden elkaar ook minder. Om elkaar toch te zien en te spreken hebben we woensdag 24 februari een digitale lockdown bijeenkomst georganiseerd. Arie en Lennert hebben met een aantal jeugdleden gevideobeld. Middels een kleurrijke presentatie vertelden onze jeugdleden hoe het met hen ging. Ook Arie en Lennert hadden een paar leuke nieuwtjes. Zoals dat Arie een nieuwe woning heeft in Leimuiden en dat Lennert in 2022 gaat trouwen. Hierna was er een supermoeilijke lockdown quizzz. Met het platform “Kahoot” gaven de kinderen antwoord op de volgende vragen. Hoe oud zijn Arie, Lennert en Bjorn bij elkaar? En: wat is de officiële hoogte (cm) van een tafeltennisnetje? Na 15 van zulk soort vragen hadden we een winnaar! Joec van der Voort was de beste. Hij had 10 van de 15 vragen goed. De eerste prijs is een frikandel XXL. Deze prijs mag hij in ontvangst nemen wanneer de Spantbar van Patrick weer open is.

 

 

 

 

 

 

Ondertekend door Arie en Lennert.

Wat brengt 2021 ons?

… zo konden we vorig jaar nog beginnen. Al vele jaren starten we op de eerste vrijdag van het jaar met het Nieuwjaarsdubbelspeltoernooi, maar dit jaar niet. Op dit moment zijn de deuren van onze Sporthal ’t Spant op slot. Geen gezellig toernooi en geen start met een woordje van de voorzitter en een glaasje champagne. Dan maar op deze manier.

Natuurlijk wens ik iedereen, leden, vrienden, adverteerders en alle belangstellenden een gezond en sportief 2021!

Hoe dat gaat verlopen weet nog niemand. Natuurlijk hopen we eind van deze maand weer te mogen trainen, waarna misschien later ook de competitie kan worden gestart. Maar daarvoor zijn we afhankelijk van hoe alles gaat verlopen. Natuurlijk zijn en worden er wel plannen gemaakt voor dit nieuwe jaar. Op vrijdag 28 en zaterdag 29 mei staan de festiviteiten op de agenda voor ons – nu 61 jarig – jubileum. De jubileumcommissie houdt nauwlettend in de gaten of dit doorgang kan vinden. De Fair 2021 is nu gepland op zaterdag 25 september. De Faircommissie gaat al snel weer van start met het uitwerken van de plannen, want zo’n Fair staat er niet zomaar.

Afgelopen december zijn we gestopt met ons Clubblad Fairtelsels. Onze adverteerders zijn hierover geïnformeerd en een aantal zijn direct ingestapt op onze nieuwe mogelijkheden, een mooie advertentiecarrousel op onze website en/of een plekje in onze Nieuwsbrief. Niet alle adverteerders hebben direct stappen ondernomen – dat snappen we in deze gekke tijd – maar we hopen ze op een later moment weer bij onze club te verwelkomen. Natuurlijk mogen andere bedrijven daar ook op reageren. Zoek contact met onze pr-man en u krijgt zo snel mogelijk te horen wat de mogelijkheden en kosten zijn.

Verder zijn we op zoek naar een bedrijf die zijn naam zou willen verbinden met onze club via shirtsponsoring. Er zijn verschillende mogelijkheden en we hopen in de toekomst daar toch wat mee te kunnen doen.

Een nieuw jaar brengt nieuwe kansen! Laten we hopen dat we straks gezond en wel terug kunnen naar het normale en we elkaar weer achter de tafel kunnen ontmoeten.

Een sportieve groet, Laura van der Meer, voorzitter.

Laatste Fairtelsels en nieuwe advertentie-mogelijkheden

Na 46 jaar gaan we afscheid nemen van de oude vertrouwde, papieren Fairtelsels. Het eerste boekje (je kunt het hier downloaden) verscheen in december 1974, met een afbeelding van veelvoudig Nederlands kampioen Bert van der Helm. De naam Fairtelsels is in januari 1976 bedacht door Harry Heuzen. Het laatste boekje zal een speciale uitgave zijn die verschijnt in december 2020. Dat wordt een mooie terugblik op 46 jaar Fairtelsels, de redacteuren, de rubrieken, de adverteerders, leuke stukjes en veel namen uit de rijke historie van Play Fair zullen langskomen. Het wordt in grote oplage gedrukt om te kunnen uitdelen bij de viering van ons 60-jarig jubileum volgend jaar.

Niet meer opmaken, kopiëren, nieten, bezorgen, …

… dat zal Linda en Laura nog heel wat uurtjes schelen,

dus beide dames: super bedankt voor die vele jaren inzet om het boekje te vullen, maken en bezorgen!

 

 

 

Vanaf nu zal het nieuws van de vereniging alleen nog via de digitale Nieuwsbrief worden verspreid. Dat betekent ook dat we onze trouwe adverteerders de mogelijkheid bieden om een advertentie te plaatsen op de website en/of in de Nieuwsbrief. Op de homepage zal een carrousel komen met advertenties. En in de Nieuwsbrief zal daarvoor tussen de berichten ruimte worden gemaakt. Als je interesse hebt om een advertentie te plaatsen op de site of in de Nieuwsbrief, neem dan contact op met pr@ttv-playfair.nl.

Daarnaast willen we de mogelijkheden onderzoeken voor shirt-sponsoring. Geïnteresseerden kunnen hun logo’s op nieuwe shirts laten drukken, met een looptijd van 3 jaar. Dit is nieuw voor Play Fair, maar wel weer een leuke ontwikkeling. Dus als je iemand of een bedrijf kent dat geïnteresseerd zou kunnen zijn, laat het dan vooral weten.

Verenigingsontwikkeling

De NTTB voert momenteel gesprekken met verschillende verenigingen met als doel om samen te kijken naar de sterke en zwakke punten van een vereniging en welke plannen er kunnen worden gemaakt om de club zich (weer) te laten ontwikkelen. Op 26 november hebben Arenda, Antoinette, Wim v Egmond, Lennert, Emiel en Hans Brand in een digitale bijeenkomst gesproken met Ineke de Graaf, coördinator verenigingsontwikkeling bij de NTTB. Dit is een initiatief dat voortkomt uit het Nationaal Sportakkoord.

Het was een verfrissend gesprek, waarbij we hebben gesproken over het karakter van onze vereniging (open, dorps, gezellig), de samenstelling van de leden, de leeftijdsopbouw en dat soort zaken. De belangrijke vraag was: waarin willen we groeien? Wat zouden we de komende jaren willen bereiken als Play Fair? We weten allemaal dat het tegenwoordig moeilijk is om jeugd vast te houden en dat de gemiddelde leeftijd steeds hoger wordt. Play Fair wil graag als eerste nadenken over hoe de middengroep (tussen 30 en 55 jaar) te versterken  en vervolgens hoe de jeugd vast te houden én hoe de betrokkenheid van mensen bij Play Fair te verhogen. Het bestuur zal met een aantal mensen uit de vereniging en hopelijk met een beetje ondersteuning van de NTTB proberen deze plannen concreter te gaan maken.

TafeltennisMasterz

NOC*NSF en de sportbonden trekken gezamenlijk op in het programma ‘Samen naar een veiliger sportklimaat’. Een van de belangrijkste hulpmiddelen is het vergroten van de spelregelkennis. Om deze kennis onder de tafeltennissers te bevorderen, is ‘TafeltennisMasterz’ geïntroduceerd.

Hiermee vergroot je je kennis van de spelregels. Maar je leert ook over gedrag en sportiviteit in en om de wedstrijden. Het halen van het spelregelbewijs wordt verplicht. Eerst voor de jeugd, maar later ook voor de senioren.

Misschien is het nu wel juist de tijd om dat diploma te halen. Het is niet heel ingewikkeld. Maar je moet toch goed opletten! Ik (Hans Brand) vond het erg leuk om te doen. Je steekt er toch weer wat van op. Ga naar de site www.tafeltennismasterz.nl en doe je best! Ook is er een leuke podcast  waarin Mirjam Kloppenburg alles over Masterz uitlegt.

Veiling kavel ontbijt is geserveerd!

Op zaterdag 10 oktober zijn er een aantal veilingkavels gewonnen die op een later tijdstip zouden kunnen worden geleverd. De zangworkshop, de ritjes op de trike, de rondleiding op de veiling zijn met deze omstandigheden niet uit te voeren en zullen op een later afgesproken tijdstip overhandigd worden.

Deze ochtend is wel in overleg het ontbijt geserveerd bij Mevr. van Leeuwen. Gewonnen (of anders gezegd: genoeg geboden) door zoon Hans en schoondochter Maaike werd zij verrast op deze zondagochtend met het ontbijt wat door Carin en Laura is aangeboden.

 

 

 

 

 

 

Een prachtig ontbijt hebben zij bezorgd waar de familie van Leeuwen enorm van genoten hebben!

We hopen op een later tijdstip ook de overhandiging van de andere kavels onder de aandacht te  kunnen brengen.

De competitie is weer gestopt!!!

Helaas, helaas, ook de tafeltenniscompetitie is ingehaald door corona. Alle competities voor junioren en senioren, zijn per direct gestopt.

Er mag nog wel worden getraind, maar daarvoor gelden de volgende regels:

  • Bij binnenkomst in ’t Spant en als je niet speelt, draag je een mondkapje.
  • Kleedkamers en doucheruimtes zijn dicht.
  • Senioren, vanaf 18 jaar, spelen geen dubbel.
  • Er is geen publiek in de zaal.
  • Er zijn maximaal 30 sporters in de zaal (maar dat halen wij in de praktijk nooit).
  • Er staan maximaal 6 tafels in de zaal (in de corona-opstelling van 2×3).

Dus jeugdtrainingen gaan door en ook senioren zijn nog steeds welkom in ’t Spant om een balletje te slaan op dinsdag, woensdag en vrijdag. Let op: op vrijdagavond is de speeltijd aangepast naar 20:30-22:30.

Lees hier het volledige bericht van de NTTB.

Lees hier ons aangepaste corona-protocol.

Fair en veiling meer dan verwacht succes!

Het zit erop. Onze eerste “digi-Fair”. Het waren best gezellige avonden onder de carport aan de Dennenlaan 62. Met de regen is het uiteindelijk erg meegevallen en er zijn toch wel zo’n 150 mensen met de kluisfolder langsgekomen. Om daarmee te beginnen: de kluis is twee keer geopend, waarbij € 50,- kon worden weggegeven. Waaronder één keer voor onze oud-leden (en nog steeds Vriend van Play Fair) Harry en Irene; gefeliciteerd!

De intekenlijsten zijn volledig uitverkocht (dat was al jaren niet meer gebeurd). Hiermee konden o.a. diverse diners en een paar niet-te-tillen-zo-zware boodschappentassen van de Jumbo (geschonken) worden gewonnen. De lijst met prijswinnaars kan hier worden gedownload.

Door een fout bij de trekking van de Jumbo-ronde dreigden twee winnaars hun getrokken prijs kwijt te raken. Het bestuur heeft besloten om dit sportief op te lossen en heeft de  gedupeerden alsnog een grote boodschappentas van de Jumbo bezorgd.

Er zijn nog flink wat loten voor de grote loterij verkocht. Het totaal aantal verkochte loten was uiteindelijk 1904, wat onder deze omstandigheden best veel is. De trekkingslijst kan hier worden gedownload. Alle prijzen zijn inmiddels thuisbezorgd.

En dan waren er nog de overheerlijke Play Fair stroopwafels. Er zijn bij en via leden én onder de carport bij elkaar 45 dozen verkocht. Oftewel 540 pakjes ‘lekker-genieten-maar-met-mate-stroopwafels’.

De Fair is afgesloten op zaterdagmiddag met de trekking van prijzen van de loterij en intekenlijsten, gevolgd door de bekendmaking van veiling-winnaars. Deze kon live worden gevolgd, wat ongeveer 100 personen hebben gedaan! De video is via deze link te zien.

De veiling

De veiling was een experiment dat in korte tijd moest worden gerealiseerd. Ondanks een paar technische haperingen (met name te veel of juist geen mails verstuurd en het verdwijnen van de veiling na afloop) is de veiling boven verwachting verlopen. Er waren uiteindelijk 81 kavels waarop kon worden geboden. Er zijn uiteindelijk in totaal 118 biedingen uitgebracht op 60 kavels, hetgeen de vereniging zo’n 1600 euro netto gaat opleveren. De lijst met veiling-winnaars kan hier worden gedownload. In de komende dagen zullen aanbieders en kopers van de kavels bericht krijgen en zal er overlegd worden over het uitleveren van de diverse zaken.

Algemene Ledenvergadering, met verrassingen voor Harry

Vanmiddag is de Algemene Ledenvergadering van Play Fair gehouden. Dit was op een aantal punten een bijzondere bijeenkomst. Ten eerste is de ALV altijd in het voorjaar, terwijl het jaar nu al bijna voorbij is. Het werd gehouden in de Vijverzaal van ’t Spant, ver uit elkaar en natuurlijk was veel aandacht voor de corona-gevolgen, op sportief gebied, maar zeker ook financieel door het wegvallen van de Rommelfair. En voor de oplossingen die we daarvoor hebben bedacht. De Fair-week met de stroopwafels, loterijen en veiling heeft in ieder geval meer opgeleverd dan verwacht, hoewel het nog altijd heel wat minder is dan de ‘goede oude rommelfair’.

Verder was er natuurlijk de huldiging – nog een keer – van Harry Heuzen die met zijn eega aanwezig was. Harry kreeg een gouden speld opgeprikt vanwege zijn 60-jarig lidmaatschap van onze 60-jarige vereniging. Inderdaad, vanaf de oprichting. Ook de Jubileumcommissie heeft Harry bedacht met een cadeau in enveloppe. Harry is een verenigings- en vooral Play Fair-man en heeft altijd (en nog steeds) met hart en ziel klaargestaan voor de club. Bij het memoreren hiervan door hemzelf, raakte Harry zichtbaar ontroerd. Hulde!

 

 

 

 

 

 

Na afloop verraste Nel ons nog met een paar mooie collages van de zaterdagmiddag:

   

 

Klik hier als je foto 1 groot wil bekijken.

Klik hier als je foto 2 groot wil bekijken.

Klik hier als je foto 3 groot wil bekijken.

 

Het bestuur onderging vandaag een aantal veranderingen. Hans Brand is (her)ingetreden en gaat de PR- en communicatie op zich nemen. Laura krijgt daardoor wat meer ruimte en heeft het voorzitterschap op zich genomen. Laura zit al bijna 30 jaar (!!) in het bestuur en is als geen ander geschikt om deze taak vol overgave te gaan uitvoeren. Bovendien is zij de eerste vrouwelijke voorzitter van Play Fair (in 60 jaar). Zij neemt deze taak over van Emiel die dit ad interim heeft waargenomen naast het penningmeesterschap. Emiel is bereid en herkozen om nog 3 jaar penningmeester te blijven. Met Antoinette en Sabine kunnen we zeggen dat we een prima bestuur hebben om ons door de komende jaren te loodsen. Maar om het echt compleet te maken zouden we nog heel graag een jeugdcommissaris binnen ons bestuur halen.