Nieuws

De eerste winterclubkampioenschappen zijn een feit!

In de geschiedenis van bijna 60 jaar Play Fair is het nog niet voorgekomen dat we in de winterperiode onze clubkampioenschappen organiseerden. Zondag 19 januari was het zover. De voorrondes dubbel waren al eerder gespeeld en in dit weekend was het de enkel (vrijdagavond), de jeugd (zaterdag) en de finales op de clubdag. Zijn er voors en tegens? Altijd maar een grotere groep mensen bij het ontbijt en een goed bezette tribune bij de finales bevestigd toch wel dat dit hoogstwaarschijnlijk iets voor de toekomst gaat worden.

De mooiste wedstrijden worden nooit tijdens de finale gespeeld en dat geld niet alleen voor de senioren maar ook voor de jeugd. Wat kan dat voor sommige toch een verschil maken tussen anoniem op de vrijdagavond of in het zonnetje op zondagmiddag. Maar uiteindelijk worden de echte prijzen toch pas op zondag verdeeld.

Tijdens het ontbijt zijn nog even de kampioensteams in het zonnetje gezet. Jammer dat ze niet compleet waren maar de felicitaties van de voorzitter voor team 1, Sabine, Marc, Remco en Fred en voor Duo 2 Bram, Rik en Mike waren zeker niet minder gemeend.

 

 

 

 

 

 

De uitslagen:

Junioren enkel C:

  1. Noa Remmelts
  2. Fenna van der Steeg

Junioren enkel B:

  1. Carlos Godwaldt
  2. Pepijn Potters

Junioren enkel A:

  1. Leon Buijks
  2. Merit Buijks

Junioren dubbel B:

  1. Carlos Godwaldt en Joec van der Voort
  2. Pepijn Potters en Anouk Valkhof

Junioren dubbel A:

  1. Merit Buijks en Dylan van de Werf
  2. Leon Buijks en Roan van de Werf

     

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Senioren Mixdubbel:

  1. Arenda Valkhof en Arie Roos
  2. Sabine Brand en Fred Brand

Senioren dubbel B:

  1. Hans Brand en Bram Mollers
  2. Sanne Lunenburg en Sylvia Verkerk

Senioren dubbel A:

  1. Lennert Eikelenboom en Rutger Borsboom
  2. Arnold Heuzen en Dick Hoogendam

Senioren enkel B:

  1. Hans Brand
  2. Emiel Bunck

Senioren enkel A:

  1. Arie Roos
  2. Arnold Heuzen

   

 

 

 

 

 

 

Wat is JOUW idee en wat kan JIJ doen?

Op zaterdag 25 april 2020 van 13:00 tot 17:00 gaan wij als Play Fair leden een leuke fair organiseren in ’t Spant. Dat wordt iets heel anders dan de Rommelfair die we in de afgelopen 40 jaar hebben gehouden. De rode draad voor het evenement is het verzorgen van een gezellige middag voor jong en oud. En hoe gezelliger het is voor de kinderen hoe langer mensen zullen blijven.

Omdat het de eerste keer is dat we dit organiseren, wordt iedereen uitgedaagd om met leuke ideeën te komen en te helpen om die uit te voeren. Alle ideeën zijn welkom over:

  • Veiling
  • Kramen
  • Koek/cake/taart
  • Activiteiten voor kinderen

Veiling

Op de fair kunnen mensen via een groot bord de hele middag bieden op mooie, leuke of ludieke aanbiedingen. Deze kavels kunnen worden gesponsord, kunnen we inkopen of zelf bedenken. Het kan van alles zijn, van auto wassen tot het organiseren van een kinderfeestje of van een ontbijt op bed tot een crea-middag. Dingen die we als leden zelf kunnen organiseren of aanbieden zijn natuurlijk het leukst. Laat je brein eens knarsen en laat weten wat jij zou kunnen aanbieden!?

Kramen

Er worden ongeveer 10 kramen (van 3 meter) in ’t Spant opgesteld voor verschillende activiteiten. Leden en niet-leden kunnen een kraam of halve kraam huren (tegen kostprijs). Daarin kun je eigen spullen verkopen, iets creatiefs voor of met de kinderen doen of iets presenteren. Laat eens horen wat jij in zo’n kraam zou willen doen of zien!?

Koek/cake/taart

In de zaal wordt een bar ingericht. Patrick verkoopt de koffie en dranken en wij kunnen daaromheen koek, cake, taart en koude hapjes daarbij verkopen. Elk lid, ouder, familie of vriend wordt uitgedaagd om iets lekkers te maken dat in plakken of stukken verkocht kan worden. Dus wat kan jij bakken? Laat het ons weten!

Activiteiten voor kinderen

Veel activiteiten zullen worden gericht op de kinderen. Tegen een kleine vergoeding kunnen kinderen met spellen of activiteiten meedoen. Blikgooien, sjoelen, de tafeltennispiramide en kinderen schminken – misschien wel met een beauty-hoek voor de kleintjes? Daarnaast zullen we natuurlijk een tafeltennishoek inrichten en de tafeltennisrobot opstellen. Welke activiteiten zijn nog meer leuk om te doen? Wat kan jij bedenken en uitvoeren?

Rad, Kluis en Loterijen

Wat we niet veel willen veranderen zijn de verschillende Loterijen, het Rad van Avontuur en het Kluisspel. Deze onderdelen horen bij het evenement en daar gaan we natuurlijk allemaal ons steentje aan bijdragen.

Iedereen die suggesties heeft om te organiseren, mee te doen, weg te geven voor de veiling, te verkopen of te doen in een kraam, kan dat mailen naar of WhatsAppen naar Carin, Hans van Leeuwen, Hans Brand of Arnold. Op vrijdagavond aan de bar bespreken kan natuurlijk ook.

‘Ouderen’ Tafeltennis bij Play Fair

Initiatiefnemer Arnold Heuzen heeft het plan opgevat om de ‘ouderen’ (zeg 55+ of eigenlijk: iedereen die het leuk vindt en zich niet te oud voelt 😉) in en rondom Leimuiden op woensdagmiddag van 15.00 tot 16.00 uur de mogelijkheid te bieden om een uurtje te tafeltennissen.

Het is bewezen dat tafeltennis goed is voor jong en oud. De balans, de motoriek, de combinatie kijken en bewegen worden allemaal getest. En iedereen kan dat op zijn eigen niveau. Met zijn jarenlange ervaring kan Arnold een ieder tips geven en begeleiden voor wie dat nodig heeft en leuk vind.

Wat is er voor nodig?

  • Niet meer dan een paar binnen sportschoenen.
  • Tafels, batjes en balletjes zijn aanwezig.

Iets voor jou? Of weet jij iemand die dat leuk zou vinden?

 

Dubbelspeltoernooi wordt Nieuwjaars-handicaptoernooi!

De aanmelding voor het dubbelspeltoernooi liep zo stroef dat het omgezet moest worden in iets anders. Uiteindelijk is er toch nog met een leuke groep leden, junioren en senioren en 1 introducee heerlijk getafeltennist.

Het schema van het (al heel oude) handicaptoernooi werd tevoorschijn gehaald. Dat betekende spelen tot 21 punten in plaats van tot 11.  Voor sommige aanwezigen was dat voor het eerst dat ze zo speelden dus moest er uitgelegd worden dat je dan 5 x achter elkaar mag serveren. Bij sommigen van ons zat dat er nog in als de dag van gisteren.

Bij dit toernooi hoort daar dan ook bij dat er punten voor gegeven moet worden. Via de elo-ranking die we nu allemaal hebben zijn we in groepen ingedeeld. Dat de groep van de jeugd hier heel gunstig uitspringt is dan wel een dingetje want daar was bijna niet van te winnen. Heel veel wedstrijden zijn er gespeeld, om de beurt werd er een tegenstander gekozen of uitgedaagd. Er werden geen 3e games gespeeld dus 1-1 was ook een uitslag. Met uiteindelijk natuurlijk iemand die de meeste games heeft gewonnen.

In de kantine werd door Laura de grote zak met drop uitgereikt aan de introducee van die avond, Robin Buijks, die 1e was geworden vlak voor broer Leon (2e) en zus Merit (3e). De beste senioren waren Ton en Arnold die gelijk eindigden op een 4e plek.

 

 

 

 

 

 

Arenda en Sylvia hadden de champagne ingeschonken en na een kleine speech van Emiel werd er geproost op het nieuwe jaar 2020!

 

 

 

 

 

Een spannend jaar voor onze vereniging met op 25 april een Rommelfair in een nieuw jasje en op 16 mei de viering van ons 60-jarig jubileum!

TAFELTENNISFEEST 2020

Woensdagmiddag 5 februari KinderTafeltennisFeest bij Play Fair 

Op vrijdag 24 januari en op maandag 27 januari krijgen alle kinderen van basisschool de Lei gymles die omgezet wordt in een tafeltennisles. Dit in overleg met de school en vakleerkracht bewegingsonderwijs. We hopen alle kinderen daar weer een stukje van het leuke van onze sport bij te kunnen brengen. Ze krijgen een flyer mee met de aanmelding en informatie van het KinderTafeltennisFeest en de kennismakingscursus die daarna volgt.

We hopen daar weer heel veel kinderen voor te kunnen vinden.

Tafeltennisfeest 2020 flyer

Kerst-Nagellak-toernooi voor de jeugd!

De jeugd van Play Fair is nog heel enthousiast over de opzet van de oude traditie het Kerst-Nagellak-toernooi. Maar daar hebben de jeugdtrainers ook weer genoeg moeite voor gedaan. Leuke zaal met spellen, licht op half voor de sfeer, kerstmuziekje en wat leuke prijzen. De kinderen, de ouders en de trainers hebben zo een hele leuke afsluiting van dit jaar beleefd. En hoe de trainer de nagellak gaat uitleggen op zijn werk de komende week dat horen we nog wel!

Jammer dat de groepsfoto bewogen is maar toch maar geplaatst.

Nieuwe en oude kersttradities

Voor het eerst worden de clubkampioenschappen in de winterperiode georganiseerd. Daarmee hoopten we meer deelnemers te kunnen bereiken. Aan één kant is dat wel iets verbeterd maar in de winterperiode is het voor andere werktechnisch weer onmogelijk om zich vrij te maken. Moeilijke keuzes zijn dat voor een vereniging. Toch geprobeerd en het mixdubbeltoernooi heeft niet meer deelnemers opgeleverd. Altijd jammer is het dat er toch nog een aantal dames zich niet vrij konden maken. Er werd uiteindelijk een 6-kamp gespeeld. Dat betekende voor iedereen 5 wedstrijden. Dat was uiteindelijk toch een spannende aangelegenheid. De bovenste 3 duo’s, Arenda en Arie, Sabine en Fred en Sanne en Lennert, eindigden allemaal op 4 gewonnen partijen. Onderling hadden ze van elkaar gewonnen en verloren. Dat betekent games tellen. Oud-wedstrijdsecretaris Laura heeft dat voorgerekend naar de andere toe en daaruit kwamen Arenda en Arie als winnaar tevoorschijn en Sabine en Fred als 2e.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vrijdagavond 20 december werden de voorrondes dubbel gespeeld. In 2 vijfkampen ging iedereen met elkaar de strijd aan. Zowel bij de A en de B poule werden er heel wat 5e games gespeeld. Uiteindelijk kwamen er nieuwe en oude finalisten naar voren. Bij de A Dick en Arnold tegen Lennert en Rutger. En bij de B-poule Sanne en Sylvia tegen Bram en Hans Brand.

Op zondag 19 januari zullen de finales worden gespeeld op onze clubdag 2020. De voorrondes van de enkel zullen op vrijdag 17 januari worden gespeeld.

Over de nieuwe Rommelfair

In een eerder bericht hebben jullie waarschijnlijk al gelezen dat we de Rommelfair dit jaar anders gaan opzetten. Hier lees je al iets meer over de uitwerking en de dingen waar jij mee kunt helpen. Vraag vooral zoveel mogelijk familie en vrienden of ze ook ideeën hebben om de dag in te vullen en wie er wil meehelpen. Want de bedoeling is om er vooral een leuke dag van te maken met elkaar.

De organisatie van de dag draait vooral om 6 soorten activiteiten:

  1. Kramen,
  2. Spellen,
  3. Tafeltennis,
  4. Versnaperingen,
  5. Veiling,
  6. Rad, kluis en loterijen.

 

Bij elk onderwerp is hieronder aangegeven wat de bedoeling is, maar ook waar we nog naar op zoek zijn. Iedereen die suggesties heeft om te organiseren, mee te doen, te geven, te verkopen, enzovoort, kan dat kwijt bij Carin, Hans van Leeuwen, Hans Brand of Arnold; dat kan op vrijdagavond, maar natuurlijk ook op de mail of WhatsApp.

 

Kramen

Er worden ongeveer 10 kramen in ’t Spant opgesteld. Daarin kunnen verschillende activiteiten plaatsvinden. Leden en niet-leden kunnen een tafel, kraam of kraamdeel huren (tegen kostprijs per meter) en hun eigen spullen verkopen. Er zijn ook al ideeën binnen voor kleine creatieve activiteiten voor volwassenen of kinderen. Verenigingen kunnen zich presenteren. En we zoeken nog meer ideeën. Laat eens horen wat jij in zo’n kraam zou willen doen of zien!?

 

Spellen

Om de zaal nog levendiger te maken willen we de kans geven om – tegen een kleine vergoeding – met leuke spellen mee te doen. We kunnen natuurlijk het aloude spijkerbroekhangen weer uit de kast halen. Blikgooien, katmeppen, sjoelen, de tafeltennispiramide, enz. , En natuurlijk komt het kinderen schminken weer terug, misschien wel met een beautyhoek voor de kleintjes? Welke spellen zijn nog meer leuk om te doen? En waar zou jij aan mee willen werken?

 

Tafeltennis

Een tafeltennishoek mag niet ontbreken. We zullen de robot opstellen zodat iedereen even zijn/haar talenten kan uitproberen. Maar leuker is het als mensen, kinderen vooral, even tegen een ‘echte speler’ kunnen sparren. En een rondje om de tafel is natuurlijk altijd leuk. Ook hier geldt dan iedereen tegen een kleine vergoeding mee kan doen. Wie vindt het leuk om hieraan mee te doen? En wie heeft nog andere ideeën om in zo’n tafeltennishoek uit te voeren?

 

Versnaperingen

Met Patrick is afgesproken om een bar in de zaal in te richten. De warme en koude dranken worden dan door de Spantbar verzorgd. Maar koek, cake, taart en koude hapjes daarbij, kan Play Fair verzorgen. Een win-win dus. De vraag is dan natuurlijk: wie kan er lekkere taarten, cakes, koekjes of andere versnaperingen maken die bij de koffie en drankjes verkocht kunnen worden?

 

Veiling

Op het podium willen we graag een veiling organiseren. Maar wát moet je dan veilen? Daarvoor zoeken we nog veel creatieve ideeën. Naast het veilen van leuke spullen die je zelf niet meer nodig hebt kan je ook denken aan activiteiten door leden van de club. Komen wij uw auto wassen? Komt het bestuur een middagje koken? Komen een paar leden avondjes oppassen? Wat zou jij kunnen aanbieden? En wie kent een ‘veilingmeester’ om dit aan elkaar te praten, of zou dat willen en kunnen doen?

 

Rad, kluis en loterijen

Wat we niet veel veranderen zijn de loterijen, het Rad van Avontuur en het Kluisspel. Deze onderdelen horen bij de dag en daar gaan we natuurlijk allemaal ons steentje aan bijdragen.

 

Play Fair aanwezig bij Promotiedag bij Scylla

Zondag 17 november heeft de NTTB afdeling West een Tafeltennis Promotiedag georganiseerd. Vorig jaar was dat bij Avanti en is Pepijn daar geweest. Nu zijn Fenna met haar broer, Carlos met broer en 2 vrienden en Esmée met haar oma Laura daar geweest.

De organisatie ligt in handen bij MJ Tafeltennis die de zaal bij Scylla ingericht hadden met prachtige tafels en spellen. De kinderen konden na de uitleg zelf elke tafel proberen om daar een score te zetten. Want na de pauze konden ze hun eigen score proberen te verbeteren. Heel fanatiek en met een hoop lol probeerden de kinderen alle tafels uit.

Scylla zorgde voor een lekkere lunch met broodjes knakworst en limonade. Ook het fruit vond gretig aftrek. Daarna volgde een demonstratie van de begeleiders van MJ Mark en Angelique. Er werd uitgelegd hoe verschillende slagen heette en hoe je met effect kan spelen. En natuurlijk kwamen de verschillende batjes aan bod. Onder grote hilariteit bij de kinderen werd er een rally gespeeld met een mini-mini-mini (niet zichtbaar maar wel hoorbaar) batje.

Na afloop van de 2e ronde kregen alle kinderen een mooie medaille en werd er nog een groepsfoto gemaakt.

 

En de winnaars zijn…….Steven en Sabrina!

Vrijdagavond 8 november zijn de eerste Open Leimuidense Dubbelkampioenschappen georganiseerd. Schoorvoetend kwamen de eerste inschrijvingen binnen. Op het laatste moment begon het te lopen. Leden, oud-leden, vrienden en bekenden van Play Fair hebben zich aangemeld. En hoe leuk is het uiteindelijk geworden. Met 14 koppels zijn we gestart in 3 verschillende poules van sterke tot minder-sterke koppels. Jammer genoeg twee afvallers met een verzwikte enkel en het niet fit genoeg zijn voor verdere wedstrijden. De overgebleven spelers zijn gekoppeld voor de volgende ronde waar iedereen op sterkte is ingedeeld.

Wat een wedstrijden zijn er uiteindelijk gespeeld. Vier sterke koppels uit dezelfde trainingsperiode van ongeveer 15 jaar geleden hebben zich heerlijk uitgeleefd en dat ze het niet verleerd zijn was al snel te merken. In de sterkste poule speelden Maarten en Sheila, Ioannis en Mark, Hans en Martin en Steven en Sabrina tegen elkaar. Uiteindelijk was er een spannende 5-setter tussen Steven en Sabrina en Ioannis en Mark nodig om de winnaar bekend te maken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maar ook de groep minder sterke koppels speelde in de tweede ronde spannende en leuke wedstrijden tegen elkaar. En dat ging er zeker niet minder fanatiek aan toe. Een zeer geslaagde avond die zeker vervolg gaat krijgen in de toekomst.

 

 

 

 

 

 

Binnen twee tellen was na afloop de zaal leeg, ook dat zijn de meesten nog niet verleerd!

De prijsuitreiking was na afloop in de bar. Waar Renske en Lisa de aanmoedigingsprijs kregen uitgereikt en uiteindelijk Steven en Sabrina de persoonlijke prijzen maar ook de grote wisselbeker mee naar huis konden nemen. Met een drankje en een hapje werd er nog een hele tijd nagepraat en oude herinneringen opgehaald.

Voor de volledigheid de eindstand:

  • 1. Sabrina en Steven
  • 2. Ioannis en Mark
  • 3. Sheila en Maarten
  • 4. Hans en Martin
  • 5. Rob en Olaf
  • 6. Rick en Geert-Jan
  • 7. Susan en Martijn
  • 8. Ronald en Laura
  • 9. Arnold en Dion
  • 10. Jordy en Stefan
  • 11. Mel en Mariska
  • 12. Kees en Romy
  • 13. Renske en Lisa