Nieuws

Wat brengt 2021 ons?

… zo konden we vorig jaar nog beginnen. Al vele jaren starten we op de eerste vrijdag van het jaar met het Nieuwjaarsdubbelspeltoernooi, maar dit jaar niet. Op dit moment zijn de deuren van onze Sporthal ’t Spant op slot. Geen gezellig toernooi en geen start met een woordje van de voorzitter en een glaasje champagne. Dan maar op deze manier.

Natuurlijk wens ik iedereen, leden, vrienden, adverteerders en alle belangstellenden een gezond en sportief 2021!

Hoe dat gaat verlopen weet nog niemand. Natuurlijk hopen we eind van deze maand weer te mogen trainen, waarna misschien later ook de competitie kan worden gestart. Maar daarvoor zijn we afhankelijk van hoe alles gaat verlopen. Natuurlijk zijn en worden er wel plannen gemaakt voor dit nieuwe jaar. Op vrijdag 28 en zaterdag 29 mei staan de festiviteiten op de agenda voor ons – nu 61 jarig – jubileum. De jubileumcommissie houdt nauwlettend in de gaten of dit doorgang kan vinden. De Fair 2021 is nu gepland op zaterdag 25 september. De Faircommissie gaat al snel weer van start met het uitwerken van de plannen, want zo’n Fair staat er niet zomaar.

Afgelopen december zijn we gestopt met ons Clubblad Fairtelsels. Onze adverteerders zijn hierover geïnformeerd en een aantal zijn direct ingestapt op onze nieuwe mogelijkheden, een mooie advertentiecarrousel op onze website en/of een plekje in onze Nieuwsbrief. Niet alle adverteerders hebben direct stappen ondernomen – dat snappen we in deze gekke tijd – maar we hopen ze op een later moment weer bij onze club te verwelkomen. Natuurlijk mogen andere bedrijven daar ook op reageren. Zoek contact met onze pr-man en u krijgt zo snel mogelijk te horen wat de mogelijkheden en kosten zijn.

Verder zijn we op zoek naar een bedrijf die zijn naam zou willen verbinden met onze club via shirtsponsoring. Er zijn verschillende mogelijkheden en we hopen in de toekomst daar toch wat mee te kunnen doen.

Een nieuw jaar brengt nieuwe kansen! Laten we hopen dat we straks gezond en wel terug kunnen naar het normale en we elkaar weer achter de tafel kunnen ontmoeten.

Een sportieve groet, Laura van der Meer, voorzitter.

Laatste Fairtelsels en nieuwe advertentie-mogelijkheden

Na 46 jaar gaan we afscheid nemen van de oude vertrouwde, papieren Fairtelsels. Het eerste boekje (je kunt het hier downloaden) verscheen in december 1974, met een afbeelding van veelvoudig Nederlands kampioen Bert van der Helm. De naam Fairtelsels is in januari 1976 bedacht door Harry Heuzen. Het laatste boekje zal een speciale uitgave zijn die verschijnt in december 2020. Dat wordt een mooie terugblik op 46 jaar Fairtelsels, de redacteuren, de rubrieken, de adverteerders, leuke stukjes en veel namen uit de rijke historie van Play Fair zullen langskomen. Het wordt in grote oplage gedrukt om te kunnen uitdelen bij de viering van ons 60-jarig jubileum volgend jaar.

Niet meer opmaken, kopiëren, nieten, bezorgen, …

… dat zal Linda en Laura nog heel wat uurtjes schelen,

dus beide dames: super bedankt voor die vele jaren inzet om het boekje te vullen, maken en bezorgen!

 

 

 

Vanaf nu zal het nieuws van de vereniging alleen nog via de digitale Nieuwsbrief worden verspreid. Dat betekent ook dat we onze trouwe adverteerders de mogelijkheid bieden om een advertentie te plaatsen op de website en/of in de Nieuwsbrief. Op de homepage zal een carrousel komen met advertenties. En in de Nieuwsbrief zal daarvoor tussen de berichten ruimte worden gemaakt. Als je interesse hebt om een advertentie te plaatsen op de site of in de Nieuwsbrief, neem dan contact op met pr@ttv-playfair.nl.

Daarnaast willen we de mogelijkheden onderzoeken voor shirt-sponsoring. Geïnteresseerden kunnen hun logo’s op nieuwe shirts laten drukken, met een looptijd van 3 jaar. Dit is nieuw voor Play Fair, maar wel weer een leuke ontwikkeling. Dus als je iemand of een bedrijf kent dat geïnteresseerd zou kunnen zijn, laat het dan vooral weten.

Verenigingsontwikkeling

De NTTB voert momenteel gesprekken met verschillende verenigingen met als doel om samen te kijken naar de sterke en zwakke punten van een vereniging en welke plannen er kunnen worden gemaakt om de club zich (weer) te laten ontwikkelen. Op 26 november hebben Arenda, Antoinette, Wim v Egmond, Lennert, Emiel en Hans Brand in een digitale bijeenkomst gesproken met Ineke de Graaf, coördinator verenigingsontwikkeling bij de NTTB. Dit is een initiatief dat voortkomt uit het Nationaal Sportakkoord.

Het was een verfrissend gesprek, waarbij we hebben gesproken over het karakter van onze vereniging (open, dorps, gezellig), de samenstelling van de leden, de leeftijdsopbouw en dat soort zaken. De belangrijke vraag was: waarin willen we groeien? Wat zouden we de komende jaren willen bereiken als Play Fair? We weten allemaal dat het tegenwoordig moeilijk is om jeugd vast te houden en dat de gemiddelde leeftijd steeds hoger wordt. Play Fair wil graag als eerste nadenken over hoe de middengroep (tussen 30 en 55 jaar) te versterken  en vervolgens hoe de jeugd vast te houden én hoe de betrokkenheid van mensen bij Play Fair te verhogen. Het bestuur zal met een aantal mensen uit de vereniging en hopelijk met een beetje ondersteuning van de NTTB proberen deze plannen concreter te gaan maken.

TafeltennisMasterz

NOC*NSF en de sportbonden trekken gezamenlijk op in het programma ‘Samen naar een veiliger sportklimaat’. Een van de belangrijkste hulpmiddelen is het vergroten van de spelregelkennis. Om deze kennis onder de tafeltennissers te bevorderen, is ‘TafeltennisMasterz’ geïntroduceerd.

Hiermee vergroot je je kennis van de spelregels. Maar je leert ook over gedrag en sportiviteit in en om de wedstrijden. Het halen van het spelregelbewijs wordt verplicht. Eerst voor de jeugd, maar later ook voor de senioren.

Misschien is het nu wel juist de tijd om dat diploma te halen. Het is niet heel ingewikkeld. Maar je moet toch goed opletten! Ik (Hans Brand) vond het erg leuk om te doen. Je steekt er toch weer wat van op. Ga naar de site www.tafeltennismasterz.nl en doe je best! Ook is er een leuke podcast  waarin Mirjam Kloppenburg alles over Masterz uitlegt.

Veiling kavel ontbijt is geserveerd!

Op zaterdag 10 oktober zijn er een aantal veilingkavels gewonnen die op een later tijdstip zouden kunnen worden geleverd. De zangworkshop, de ritjes op de trike, de rondleiding op de veiling zijn met deze omstandigheden niet uit te voeren en zullen op een later afgesproken tijdstip overhandigd worden.

Deze ochtend is wel in overleg het ontbijt geserveerd bij Mevr. van Leeuwen. Gewonnen (of anders gezegd: genoeg geboden) door zoon Hans en schoondochter Maaike werd zij verrast op deze zondagochtend met het ontbijt wat door Carin en Laura is aangeboden.

 

 

 

 

 

 

Een prachtig ontbijt hebben zij bezorgd waar de familie van Leeuwen enorm van genoten hebben!

We hopen op een later tijdstip ook de overhandiging van de andere kavels onder de aandacht te  kunnen brengen.

De competitie is weer gestopt!!!

Helaas, helaas, ook de tafeltenniscompetitie is ingehaald door corona. Alle competities voor junioren en senioren, zijn per direct gestopt.

Er mag nog wel worden getraind, maar daarvoor gelden de volgende regels:

  • Bij binnenkomst in ’t Spant en als je niet speelt, draag je een mondkapje.
  • Kleedkamers en doucheruimtes zijn dicht.
  • Senioren, vanaf 18 jaar, spelen geen dubbel.
  • Er is geen publiek in de zaal.
  • Er zijn maximaal 30 sporters in de zaal (maar dat halen wij in de praktijk nooit).
  • Er staan maximaal 6 tafels in de zaal (in de corona-opstelling van 2×3).

Dus jeugdtrainingen gaan door en ook senioren zijn nog steeds welkom in ’t Spant om een balletje te slaan op dinsdag, woensdag en vrijdag. Let op: op vrijdagavond is de speeltijd aangepast naar 20:30-22:30.

Lees hier het volledige bericht van de NTTB.

Lees hier ons aangepaste corona-protocol.

Fair en veiling meer dan verwacht succes!

Het zit erop. Onze eerste “digi-Fair”. Het waren best gezellige avonden onder de carport aan de Dennenlaan 62. Met de regen is het uiteindelijk erg meegevallen en er zijn toch wel zo’n 150 mensen met de kluisfolder langsgekomen. Om daarmee te beginnen: de kluis is twee keer geopend, waarbij € 50,- kon worden weggegeven. Waaronder één keer voor onze oud-leden (en nog steeds Vriend van Play Fair) Harry en Irene; gefeliciteerd!

De intekenlijsten zijn volledig uitverkocht (dat was al jaren niet meer gebeurd). Hiermee konden o.a. diverse diners en een paar niet-te-tillen-zo-zware boodschappentassen van de Jumbo (geschonken) worden gewonnen. De lijst met prijswinnaars kan hier worden gedownload.

Door een fout bij de trekking van de Jumbo-ronde dreigden twee winnaars hun getrokken prijs kwijt te raken. Het bestuur heeft besloten om dit sportief op te lossen en heeft de  gedupeerden alsnog een grote boodschappentas van de Jumbo bezorgd.

Er zijn nog flink wat loten voor de grote loterij verkocht. Het totaal aantal verkochte loten was uiteindelijk 1904, wat onder deze omstandigheden best veel is. De trekkingslijst kan hier worden gedownload. Alle prijzen zijn inmiddels thuisbezorgd.

En dan waren er nog de overheerlijke Play Fair stroopwafels. Er zijn bij en via leden én onder de carport bij elkaar 45 dozen verkocht. Oftewel 540 pakjes ‘lekker-genieten-maar-met-mate-stroopwafels’.

De Fair is afgesloten op zaterdagmiddag met de trekking van prijzen van de loterij en intekenlijsten, gevolgd door de bekendmaking van veiling-winnaars. Deze kon live worden gevolgd, wat ongeveer 100 personen hebben gedaan! De video is via deze link te zien.

De veiling

De veiling was een experiment dat in korte tijd moest worden gerealiseerd. Ondanks een paar technische haperingen (met name te veel of juist geen mails verstuurd en het verdwijnen van de veiling na afloop) is de veiling boven verwachting verlopen. Er waren uiteindelijk 81 kavels waarop kon worden geboden. Er zijn uiteindelijk in totaal 118 biedingen uitgebracht op 60 kavels, hetgeen de vereniging zo’n 1600 euro netto gaat opleveren. De lijst met veiling-winnaars kan hier worden gedownload. In de komende dagen zullen aanbieders en kopers van de kavels bericht krijgen en zal er overlegd worden over het uitleveren van de diverse zaken.

Algemene Ledenvergadering, met verrassingen voor Harry

Vanmiddag is de Algemene Ledenvergadering van Play Fair gehouden. Dit was op een aantal punten een bijzondere bijeenkomst. Ten eerste is de ALV altijd in het voorjaar, terwijl het jaar nu al bijna voorbij is. Het werd gehouden in de Vijverzaal van ’t Spant, ver uit elkaar en natuurlijk was veel aandacht voor de corona-gevolgen, op sportief gebied, maar zeker ook financieel door het wegvallen van de Rommelfair. En voor de oplossingen die we daarvoor hebben bedacht. De Fair-week met de stroopwafels, loterijen en veiling heeft in ieder geval meer opgeleverd dan verwacht, hoewel het nog altijd heel wat minder is dan de ‘goede oude rommelfair’.

Verder was er natuurlijk de huldiging – nog een keer – van Harry Heuzen die met zijn eega aanwezig was. Harry kreeg een gouden speld opgeprikt vanwege zijn 60-jarig lidmaatschap van onze 60-jarige vereniging. Inderdaad, vanaf de oprichting. Ook de Jubileumcommissie heeft Harry bedacht met een cadeau in enveloppe. Harry is een verenigings- en vooral Play Fair-man en heeft altijd (en nog steeds) met hart en ziel klaargestaan voor de club. Bij het memoreren hiervan door hemzelf, raakte Harry zichtbaar ontroerd. Hulde!

 

 

 

 

 

 

Na afloop verraste Nel ons nog met een paar mooie collages van de zaterdagmiddag:

   

 

Klik hier als je foto 1 groot wil bekijken.

Klik hier als je foto 2 groot wil bekijken.

Klik hier als je foto 3 groot wil bekijken.

 

Het bestuur onderging vandaag een aantal veranderingen. Hans Brand is (her)ingetreden en gaat de PR- en communicatie op zich nemen. Laura krijgt daardoor wat meer ruimte en heeft het voorzitterschap op zich genomen. Laura zit al bijna 30 jaar (!!) in het bestuur en is als geen ander geschikt om deze taak vol overgave te gaan uitvoeren. Bovendien is zij de eerste vrouwelijke voorzitter van Play Fair (in 60 jaar). Zij neemt deze taak over van Emiel die dit ad interim heeft waargenomen naast het penningmeesterschap. Emiel is bereid en herkozen om nog 3 jaar penningmeester te blijven. Met Antoinette en Sabine kunnen we zeggen dat we een prima bestuur hebben om ons door de komende jaren te loodsen. Maar om het echt compleet te maken zouden we nog heel graag een jeugdcommissaris binnen ons bestuur halen.

De Fair 2020 is gestart!

De Rommelfair die tafeltennisvereniging Play Fair 40 jaar lang heeft georganiseerd, kon dit jaar niet doorgaan. Maar er is een alternatief gevonden voor de broodnodige fondsenwerving. Dat heeft u kunnen lezen in de huis-aan-huis verspreide kluisfolder. Het kluisnummer in die folder kan u € 50,- opleveren als de kluis open gaat met dat nummer. Dat kunt u laten checken van maandagavond 5 okt t/m vrijdagavond 9 okt tussen 19:00 en 21:00 uur op Dennenlaan 62. Ook vindt u daar de bekende Play Fair stroopwafels én intekenlijsten voor de verloting van twee grote Jumbo levensmiddelenmanden en een aantal diners bij Leimuidense restaurants.

Wij als vereniging zijn in volle spanning hoe dit gaat verlopen. Natuurlijk hebben we ook maatregelen genomen rondom Corona. Er zal ontsmettingsmiddel staan als u langs komt bij ons en we zorgen voor doorstroming, zodat we afstand kunnen houden. Dus laat u niet weerhouden om even langs te komen. Wel verzoeken we u om niet per auto het woonerf op te komen, omdat er weinig ruimte is. Parkeert u liever bij het Spant of bij de Kickers of kom bij voorkeur lopend of op de fiets.

Ook gaan we de laatste week in van onze Digitale Veiling. Er worden nog steeds mooie spullen aangeboden. Op dit moment hebben we meer dan 70 kavels. Deze week kregen we nog een mooi kunstwerk aangeboden, een zeefdruk “Witte Tulp” van kunstenares Anita Duijf. Een prachtig schilderij voor op uw bedrijfsmuur?

Maar ook op de tafeltennistafel is nog niet geboden. Een nieuwe tafel die je van een persoonlijk (bedrijfs)logo kan voorzien. Wie biedt daarop? Ook de vele leuke andere kavels – van leuke activiteiten, tot een midweek in Drenthe en heel wat leuke rommelmarktspulletjes – zijn dik te moeite waard om even op de veiling van Play Fair te kijken.

Gevolgen van de recente Corona-besluiten

We hebben het allemaal vast wel meegekregen deze week. De maatregelen worden aangescherpt. Dit heeft enige consequenties voor onze vereniging. Na de versoepelingen in de afgelopen tijd, mocht er wel weer van de kleedkamers en douches in ’t Spant gebruik worden gemaakt, hoewel iedereen daarbij de afstand in acht moet nemen en het advies is om met maximaal twee personen tegelijk te douchen. Kijk hier om het aangepaste Corona-Protocol te downloaden en lezen.

Spantbar
Nieuw is, dat de Spantbar (die valt onder de noemer ‘sportkantine’) de komende periode is gesloten. Dat betekent, dat de (uit- en thuis-)spelers zelf drinken en eventuele versnapering mee moeten nemen. Wel kan de koffieautomaat bij de ingang worden gebruikt. Daar moet wel met € 1,60 aan gepast geld worden betaald.

Publiek
Er is geen publiek in de zaal toegestaan bij wedstrijden en trainingen. Dat betekent dat ouders/begeleiders in de thuiszaal (’t Spant) niet mogen blijven tijdens wedstrijd of training van hun kinderen. Bij uitwedstrijden mogen de begeleiders die voor het vervoer van de kinderen zorgen wel blijven.

Evenementen
Het bestuur heeft besloten om de twee toernooien: Open Leimuids Dubbel (30 oktober) en Let’s Play Table Tennis! (13 november) te cancelen.

Competitie
Vooralsnog gaan de competities door. We zien wel dat er vragen zijn over bijvoorbeeld het gebruik van telborden, wisselen van helft of het gebruik van kleedkamers en douches. Verenigingen gaan hier verschillend mee om. Vaak kan er niet worden gedoucht, tellen kan naar keuze ook zonder telborden (ouderwets de stand afroepen) en van helft wisselen hoeft niet als een speler dat wenst. Een enkel team trekt zich terug uit de competitie.