Nieuws

Bericht van de penningmeester

Logo Play Fair

Beste leden van Play Fair,

Het is jammer dat alle tafeltennisactiviteiten op dit moment geen doorgang kunnen vinden in verband met de coronacrisis. Maar onze gezondheid is belangrijker, dus houden wij ons aan de richtlijnen van de overheid en de NTTB.

Het bestuur vroeg zich af wat de gevolgen hiervan zijn met betrekking tot onze contributie. Alle kosten lopen gewoon door, omdat die vaak zijn gebaseerd op vastgelegde contracten. Dit geldt ook voor de zaalhuur en de contributie aan de NTTB. Het hoofdbestuur van de NTTB heeft de verenigingen geadviseerd ook de contributie (zowel basis als competitieopslag) van de leden gewoon door te laten lopen.

Het bestuur heeft daarom besloten geen kortingen en tijdelijke stopzetting van de contributie te verlenen. Onze contributie loopt dus gewoon door.

De leden die door de coronacrisis getroffen worden in hun inkomsten en daardoor (tijdelijk) niet in staat zijn de contributie te betalen willen wij toch enigszins tegemoet komen door een regeling treffen. Die houdt in dat de betaling van de contributie kan worden uitgesteld naar een later tijdstip, dan wel dat er – bij uitzondering – kwijtschelding wordt verleend voor een deel van de contributie. Wij verzoeken de leden die hiervoor in aanmerking willen komen contact op te nemen met onze penningmeester Emiel Bunck per email: .

 

Wij vertrouwen erop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen jullie in deze spannende tijd toe: Blijf gezond!

Met vriendelijk groet,

Bestuur TTV Play Fair

Positief bericht in deze tijd!

Vorig jaar zijn we als vereniging het contact aangegaan met De Driemaster. Zij zijn een stichting vanuit de gemeente Kaag en Braassem die subsidie’s verstrekt aan heel veel verschillende doelen. Er is uitgebreid gesproken over hoe wij als vereniging daarvoor in aanmerking zouden kunnen komen. Het belangrijkste uitgangspunt van De Driemaster is het feit dat wij iets voor de bewoners van Kaag en Braassem terug moeten doen.

Daaruit is het idee ontstaan om een toernooi voor onze buitenlandse medemens te organiseren. Dit toernooi is uitgebreid aanbevolen via verschillende wegen. De plaatselijke kranten, Social media, onze website en zelfs Kaag en Braassem radio heeft hier een artikel aan gewijd.

Dat heeft er toe bijgedragen om ons voor dit jaar een subsidie van € 500,- te verstrekken mits wij de actie herhalen en uitbreiden waar dat mogelijk is. We krijgen hulp van De Driemaster om dit toernooi nog meer onder de aandacht van de juiste groep mensen te brengen.

Daarom zal, zodra het competitieschema bekend is, een datum worden geprikt om dit toernooi weer op onze agenda te zetten.

Hopelijk is de hele crisis achter de rug en kunnen we dan met frisse energie weer aan de slag met onze sport!

Besluiten rondom het coronavirus

Logo Play Fair

Op 1 april jl. stond de bestuursvergadering in het teken van de gevolgen van de corona-crisis voor onze vereniging.

Competitie

Het meest in het oog springende gevolg weten we natuurlijk allemaal: de voorjaarscompetitie is gestopt en zal niet worden hervat. Er zullen geen promoties of degradaties zijn. Iedereen zal in de najaarscompetitie 2020 in principe in dezelfde klasse spelen. Uiteraard kunnen er wel teamwijzigingen plaatsvinden.

Trainingen

De trainingen zullen ten minste tot 28 april niet doorgaan. Pas eind april wordt besloten of de zaal weer opengaat en de trainingen hervat kunnen worden tot de zomersluiting. Dus héél misschien in mei of wellicht in juni kunnen we nog even spelen. Tegen die tijd volgt nader bericht.

Agenda

De volgende besluiten zijn genomen ten aanzien van de agenda:

  • De Algemene Ledenvergadering wordt verschoven naar maandag 7 september 2020.
  • De Rommelfair wordt verschoven naar zaterdag 10 oktober 2020.
  • De viering van ons 60-jarig jubileum, inclusief het oud-leden toernooi, wordt een jaar doorgeschoven en zal worden gehouden in het volgende voorjaar. Vooralsnog is dat vastgelegd voor het weekend van 28 en 29 mei 2021.
  • Het Familietoernooi van 6 juni dit jaar wordt geannuleerd en over een jaar opnieuw georganiseerd.

Financiën

Ten slotte is er uitgebreid gesproken over de financiële gevolgen voor de vereniging, met name omdat het duidelijk is dat de zaalhuur vooralsnog gewoon geïnd zal worden. De penningmeester zal de gevolgen daarvan in een bericht in de nieuwsbrief toelichten.

Met vriendelijke groet en blijf gezond,

Het bestuur, Emiel, Antoinette, Laura, Sabine, Hans

Een gezellige druk KinderTafelTennisFeest

Woensdagochtend waren er 8 aanmeldingen voor het KinderTafelTennisFeest. Uiteindelijk toch 20 kinderen die hebben deelgenomen aan dit jaarlijkse gebeuren. Dat kostte de organisatie enige flexibiliteit om het één en ander in te delen.

Uiteindelijk begonnen we na een goed kwartiertje aan het echte toernooi. De kinderen hadden zich al lekker warm gespeeld, de prijzen stonden klaar, de tafels stonden klaar en uiteindelijk ook de pouletjes die gespeeld gingen worden.

5 deelnemers uit groep 3 en 4 hebben zich uitgeleefd op de spelletjes waarmee ze punten konden verdienen. Leuke en lastige spelletjes, zeker als er nog niet zoveel ervaring is met tafeltennis.

Groep 5 en 6 had 8 deelnemers die over 2 pouletjes van 4 werden verdeeld. De twee beste van de poules speelden daarna in de finalepoule en de 2 minste in de verliezerspoule. Daar werden uiteindelijk ook weer spannende wedstrijden gespeeld.

Groep 7 en 8 speelden een 7-kamp. Die lekker door elkaar werd gespeeld omdat er een deelnemer na een half uurtje nog wilde instromen. Natuurlijk kan dat. Schema omgegooid en door….

Hier speelden de kinderen om het gemaakte aantal punten. Na iedere game kwamen de kinderen enthousiast de stand doorgeven wat voor de organisatie net aan bij te houden was. Op het eind moest er toch druk geteld worden want de uitslagen zaten heel dicht bij elkaar.

Onze leden zijn natuurlijk in alle groepen de beste geworden maar die vielen vandaag niet in de prijzen. Zij hebben zojuist met de clubkampioenschappen zelf mooie prijzen in de wacht gesleept. De echte prijzen waren voor de deelnemers van buitenaf. Deelnemers uit Leimuiden, Woubrugge en Warmond.

Hier volgt nog eens de prijswinnaars: Groep 3 en 4

  1. Sarah
  2. Meryem

Groep 5 en 6:

  1. Jari
  2. Stacey

Groep 7 en 8:

  1. Rico
  2. Karel

Fenna won nog een mooie setje batjes en balletjes voor haar deelname.

 

 

 

 

 

 

Er is belangstelling voor de cursus die Lennert en Bjorn gaan organiseren. De eerste zaterdag is op 15 februari om 10.00 uur. Zijn er nog kinderen die hier aan willen deelnemen dan kunnen zij zich nog melden bij .

De eerste winterclubkampioenschappen zijn een feit!

In de geschiedenis van bijna 60 jaar Play Fair is het nog niet voorgekomen dat we in de winterperiode onze clubkampioenschappen organiseerden. Zondag 19 januari was het zover. De voorrondes dubbel waren al eerder gespeeld en in dit weekend was het de enkel (vrijdagavond), de jeugd (zaterdag) en de finales op de clubdag. Zijn er voors en tegens? Altijd maar een grotere groep mensen bij het ontbijt en een goed bezette tribune bij de finales bevestigd toch wel dat dit hoogstwaarschijnlijk iets voor de toekomst gaat worden.

Wat is JOUW idee en wat kan JIJ doen?

Op zaterdag 25 april 2020 van 13:00 tot 17:00 gaan wij als Play Fair leden een leuke fair organiseren in ’t Spant. Dat wordt iets heel anders dan de Rommelfair die we in de afgelopen 40 jaar hebben gehouden. De rode draad voor het evenement is het verzorgen van een gezellige middag voor jong en oud. En hoe gezelliger het is voor de kinderen hoe langer mensen zullen blijven.

Omdat het de eerste keer is dat we dit organiseren, wordt iedereen uitgedaagd om met leuke ideeën te komen en te helpen om die uit te voeren. Alle ideeën zijn welkom over:

  • Veiling
  • Kramen
  • Koek/cake/taart
  • Activiteiten voor kinderen

Veiling

Op de fair kunnen mensen via een groot bord de hele middag bieden op mooie, leuke of ludieke aanbiedingen. Deze kavels kunnen worden gesponsord, kunnen we inkopen of zelf bedenken. Het kan van alles zijn, van auto wassen tot het organiseren van een kinderfeestje of van een ontbijt op bed tot een crea-middag. Dingen die we als leden zelf kunnen organiseren of aanbieden zijn natuurlijk het leukst. Laat je brein eens knarsen en laat weten wat jij zou kunnen aanbieden!?

Kramen

Er worden ongeveer 10 kramen (van 3 meter) in ’t Spant opgesteld voor verschillende activiteiten. Leden en niet-leden kunnen een kraam of halve kraam huren (tegen kostprijs). Daarin kun je eigen spullen verkopen, iets creatiefs voor of met de kinderen doen of iets presenteren. Laat eens horen wat jij in zo’n kraam zou willen doen of zien!?

Koek/cake/taart

In de zaal wordt een bar ingericht. Patrick verkoopt de koffie en dranken en wij kunnen daaromheen koek, cake, taart en koude hapjes daarbij verkopen. Elk lid, ouder, familie of vriend wordt uitgedaagd om iets lekkers te maken dat in plakken of stukken verkocht kan worden. Dus wat kan jij bakken? Laat het ons weten!

Activiteiten voor kinderen

Veel activiteiten zullen worden gericht op de kinderen. Tegen een kleine vergoeding kunnen kinderen met spellen of activiteiten meedoen. Blikgooien, sjoelen, de tafeltennispiramide en kinderen schminken – misschien wel met een beauty-hoek voor de kleintjes? Daarnaast zullen we natuurlijk een tafeltennishoek inrichten en de tafeltennisrobot opstellen. Welke activiteiten zijn nog meer leuk om te doen? Wat kan jij bedenken en uitvoeren?

Rad, Kluis en Loterijen

Wat we niet veel willen veranderen zijn de verschillende Loterijen, het Rad van Avontuur en het Kluisspel. Deze onderdelen horen bij het evenement en daar gaan we natuurlijk allemaal ons steentje aan bijdragen.

Iedereen die suggesties heeft om te organiseren, mee te doen, weg te geven voor de veiling, te verkopen of te doen in een kraam, kan dat mailen naar of WhatsAppen naar Carin, Hans van Leeuwen, Hans Brand of Arnold. Op vrijdagavond aan de bar bespreken kan natuurlijk ook.

‘Ouderen’ Tafeltennis bij Play Fair

Initiatiefnemer Arnold Heuzen heeft het plan opgevat om de ‘ouderen’ (zeg 55+ of eigenlijk: iedereen die het leuk vindt en zich niet te oud voelt 😉) in en rondom Leimuiden op woensdagmiddag van 15.00 tot 16.00 uur de mogelijkheid te bieden om een uurtje te tafeltennissen.

Het is bewezen dat tafeltennis goed is voor jong en oud. De balans, de motoriek, de combinatie kijken en bewegen worden allemaal getest. En iedereen kan dat op zijn eigen niveau. Met zijn jarenlange ervaring kan Arnold een ieder tips geven en begeleiden voor wie dat nodig heeft en leuk vind.

Wat is er voor nodig?

  • Niet meer dan een paar binnen sportschoenen.
  • Tafels, batjes en balletjes zijn aanwezig.

Iets voor jou? Of weet jij iemand die dat leuk zou vinden?

 

Dubbelspeltoernooi wordt Nieuwjaars-handicaptoernooi!

De aanmelding voor het dubbelspeltoernooi liep zo stroef dat het omgezet moest worden in iets anders. Uiteindelijk is er toch nog met een leuke groep leden, junioren en senioren en 1 introducee heerlijk getafeltennist.

Het schema van het (al heel oude) handicaptoernooi werd tevoorschijn gehaald. Dat betekende spelen tot 21 punten in plaats van tot 11.  Voor sommige aanwezigen was dat voor het eerst dat ze zo speelden dus moest er uitgelegd worden dat je dan 5 x achter elkaar mag serveren. Bij sommigen van ons zat dat er nog in als de dag van gisteren.

Bij dit toernooi hoort daar dan ook bij dat er punten voor gegeven moet worden. Via de elo-ranking die we nu allemaal hebben zijn we in groepen ingedeeld. Dat de groep van de jeugd hier heel gunstig uitspringt is dan wel een dingetje want daar was bijna niet van te winnen. Heel veel wedstrijden zijn er gespeeld, om de beurt werd er een tegenstander gekozen of uitgedaagd. Er werden geen 3e games gespeeld dus 1-1 was ook een uitslag. Met uiteindelijk natuurlijk iemand die de meeste games heeft gewonnen.

In de kantine werd door Laura de grote zak met drop uitgereikt aan de introducee van die avond, Robin Buijks, die 1e was geworden vlak voor broer Leon (2e) en zus Merit (3e). De beste senioren waren Ton en Arnold die gelijk eindigden op een 4e plek.

 

 

 

 

 

 

Arenda en Sylvia hadden de champagne ingeschonken en na een kleine speech van Emiel werd er geproost op het nieuwe jaar 2020!

 

 

 

 

 

Een spannend jaar voor onze vereniging met op 25 april een Rommelfair in een nieuw jasje en op 16 mei de viering van ons 60-jarig jubileum!

TAFELTENNISFEEST 2020

Woensdagmiddag 5 februari KinderTafeltennisFeest bij Play Fair 

Wie wordt de beste Tafeltennissende Scholier van Leimuiden?

Na de gymlessen hebben alle kinderen onderstaande flyer mee gekregen met de aanmelding en informatie van het KinderTafelTennisFeest en de kennismakingscursus die daarna volgt.

We hopen daar weer heel veel kinderen voor te kunnen vinden.

Tafeltennisfeest 2020 flyer

Kerst-Nagellak-toernooi voor de jeugd!

De jeugd van Play Fair is nog heel enthousiast over de opzet van de oude traditie het Kerst-Nagellak-toernooi. Maar daar hebben de jeugdtrainers ook weer genoeg moeite voor gedaan. Leuke zaal met spellen, licht op half voor de sfeer, kerstmuziekje en wat leuke prijzen. De kinderen, de ouders en de trainers hebben zo een hele leuke afsluiting van dit jaar beleefd. En hoe de trainer de nagellak gaat uitleggen op zijn werk de komende week dat horen we nog wel!

Jammer dat de groepsfoto bewogen is maar toch maar geplaatst.