Nieuws

Veiling kavel ontbijt is geserveerd!

Op zaterdag 10 oktober zijn er een aantal veilingkavels gewonnen die op een later tijdstip zouden kunnen worden geleverd. De zangworkshop, de ritjes op de trike, de rondleiding op de veiling zijn met deze omstandigheden niet uit te voeren en zullen op een later afgesproken tijdstip overhandigd worden.

Deze ochtend is wel in overleg het ontbijt geserveerd bij Mevr. van Leeuwen. Gewonnen (of anders gezegd: genoeg geboden) door zoon Hans en schoondochter Maaike werd zij verrast op deze zondagochtend met het ontbijt wat door Carin en Laura is aangeboden.

 

 

 

 

 

 

Een prachtig ontbijt hebben zij bezorgd waar de familie van Leeuwen enorm van genoten hebben!

We hopen op een later tijdstip ook de overhandiging van de andere kavels onder de aandacht te  kunnen brengen.

De competitie is weer gestopt!!!

Helaas, helaas, ook de tafeltenniscompetitie is ingehaald door corona. Alle competities voor junioren en senioren, zijn per direct gestopt.

Er mag nog wel worden getraind, maar daarvoor gelden de volgende regels:

  • Bij binnenkomst in ’t Spant en als je niet speelt, draag je een mondkapje.
  • Kleedkamers en doucheruimtes zijn dicht.
  • Senioren, vanaf 18 jaar, spelen geen dubbel.
  • Er is geen publiek in de zaal.
  • Er zijn maximaal 30 sporters in de zaal (maar dat halen wij in de praktijk nooit).
  • Er staan maximaal 6 tafels in de zaal (in de corona-opstelling van 2×3).

Dus jeugdtrainingen gaan door en ook senioren zijn nog steeds welkom in ’t Spant om een balletje te slaan op dinsdag, woensdag en vrijdag. Let op: op vrijdagavond is de speeltijd aangepast naar 20:30-22:30.

Lees hier het volledige bericht van de NTTB.

Lees hier ons aangepaste corona-protocol.

Fair en veiling meer dan verwacht succes!

Het zit erop. Onze eerste “digi-Fair”. Het waren best gezellige avonden onder de carport aan de Dennenlaan 62. Met de regen is het uiteindelijk erg meegevallen en er zijn toch wel zo’n 150 mensen met de kluisfolder langsgekomen. Om daarmee te beginnen: de kluis is twee keer geopend, waarbij € 50,- kon worden weggegeven. Waaronder één keer voor onze oud-leden (en nog steeds Vriend van Play Fair) Harry en Irene; gefeliciteerd!

De intekenlijsten zijn volledig uitverkocht (dat was al jaren niet meer gebeurd). Hiermee konden o.a. diverse diners en een paar niet-te-tillen-zo-zware boodschappentassen van de Jumbo (geschonken) worden gewonnen. De lijst met prijswinnaars kan hier worden gedownload.

Door een fout bij de trekking van de Jumbo-ronde dreigden twee winnaars hun getrokken prijs kwijt te raken. Het bestuur heeft besloten om dit sportief op te lossen en heeft de  gedupeerden alsnog een grote boodschappentas van de Jumbo bezorgd.

Er zijn nog flink wat loten voor de grote loterij verkocht. Het totaal aantal verkochte loten was uiteindelijk 1904, wat onder deze omstandigheden best veel is. De trekkingslijst kan hier worden gedownload. Alle prijzen zijn inmiddels thuisbezorgd.

En dan waren er nog de overheerlijke Play Fair stroopwafels. Er zijn bij en via leden én onder de carport bij elkaar 45 dozen verkocht. Oftewel 540 pakjes ‘lekker-genieten-maar-met-mate-stroopwafels’.

De Fair is afgesloten op zaterdagmiddag met de trekking van prijzen van de loterij en intekenlijsten, gevolgd door de bekendmaking van veiling-winnaars. Deze kon live worden gevolgd, wat ongeveer 100 personen hebben gedaan! De video is via deze link te zien.

De veiling

De veiling was een experiment dat in korte tijd moest worden gerealiseerd. Ondanks een paar technische haperingen (met name te veel of juist geen mails verstuurd en het verdwijnen van de veiling na afloop) is de veiling boven verwachting verlopen. Er waren uiteindelijk 81 kavels waarop kon worden geboden. Er zijn uiteindelijk in totaal 118 biedingen uitgebracht op 60 kavels, hetgeen de vereniging zo’n 1600 euro netto gaat opleveren. De lijst met veiling-winnaars kan hier worden gedownload. In de komende dagen zullen aanbieders en kopers van de kavels bericht krijgen en zal er overlegd worden over het uitleveren van de diverse zaken.

Algemene Ledenvergadering, met verrassingen voor Harry

Vanmiddag is de Algemene Ledenvergadering van Play Fair gehouden. Dit was op een aantal punten een bijzondere bijeenkomst. Ten eerste is de ALV altijd in het voorjaar, terwijl het jaar nu al bijna voorbij is. Het werd gehouden in de Vijverzaal van ’t Spant, ver uit elkaar en natuurlijk was veel aandacht voor de corona-gevolgen, op sportief gebied, maar zeker ook financieel door het wegvallen van de Rommelfair. En voor de oplossingen die we daarvoor hebben bedacht. De Fair-week met de stroopwafels, loterijen en veiling heeft in ieder geval meer opgeleverd dan verwacht, hoewel het nog altijd heel wat minder is dan de ‘goede oude rommelfair’.

Verder was er natuurlijk de huldiging – nog een keer – van Harry Heuzen die met zijn eega aanwezig was. Harry kreeg een gouden speld opgeprikt vanwege zijn 60-jarig lidmaatschap van onze 60-jarige vereniging. Inderdaad, vanaf de oprichting. Ook de Jubileumcommissie heeft Harry bedacht met een cadeau in enveloppe. Harry is een verenigings- en vooral Play Fair-man en heeft altijd (en nog steeds) met hart en ziel klaargestaan voor de club. Bij het memoreren hiervan door hemzelf, raakte Harry zichtbaar ontroerd. Hulde!

 

 

 

 

 

 

Na afloop verraste Nel ons nog met een paar mooie collages van de zaterdagmiddag:

   

 

Klik hier als je foto 1 groot wil bekijken.

Klik hier als je foto 2 groot wil bekijken.

Klik hier als je foto 3 groot wil bekijken.

 

Het bestuur onderging vandaag een aantal veranderingen. Hans Brand is (her)ingetreden en gaat de PR- en communicatie op zich nemen. Laura krijgt daardoor wat meer ruimte en heeft het voorzitterschap op zich genomen. Laura zit al bijna 30 jaar (!!) in het bestuur en is als geen ander geschikt om deze taak vol overgave te gaan uitvoeren. Bovendien is zij de eerste vrouwelijke voorzitter van Play Fair (in 60 jaar). Zij neemt deze taak over van Emiel die dit ad interim heeft waargenomen naast het penningmeesterschap. Emiel is bereid en herkozen om nog 3 jaar penningmeester te blijven. Met Antoinette en Sabine kunnen we zeggen dat we een prima bestuur hebben om ons door de komende jaren te loodsen. Maar om het echt compleet te maken zouden we nog heel graag een jeugdcommissaris binnen ons bestuur halen.

De Fair 2020 is gestart!

De Rommelfair die tafeltennisvereniging Play Fair 40 jaar lang heeft georganiseerd, kon dit jaar niet doorgaan. Maar er is een alternatief gevonden voor de broodnodige fondsenwerving. Dat heeft u kunnen lezen in de huis-aan-huis verspreide kluisfolder. Het kluisnummer in die folder kan u € 50,- opleveren als de kluis open gaat met dat nummer. Dat kunt u laten checken van maandagavond 5 okt t/m vrijdagavond 9 okt tussen 19:00 en 21:00 uur op Dennenlaan 62. Ook vindt u daar de bekende Play Fair stroopwafels én intekenlijsten voor de verloting van twee grote Jumbo levensmiddelenmanden en een aantal diners bij Leimuidense restaurants.

Wij als vereniging zijn in volle spanning hoe dit gaat verlopen. Natuurlijk hebben we ook maatregelen genomen rondom Corona. Er zal ontsmettingsmiddel staan als u langs komt bij ons en we zorgen voor doorstroming, zodat we afstand kunnen houden. Dus laat u niet weerhouden om even langs te komen. Wel verzoeken we u om niet per auto het woonerf op te komen, omdat er weinig ruimte is. Parkeert u liever bij het Spant of bij de Kickers of kom bij voorkeur lopend of op de fiets.

Ook gaan we de laatste week in van onze Digitale Veiling. Er worden nog steeds mooie spullen aangeboden. Op dit moment hebben we meer dan 70 kavels. Deze week kregen we nog een mooi kunstwerk aangeboden, een zeefdruk “Witte Tulp” van kunstenares Anita Duijf. Een prachtig schilderij voor op uw bedrijfsmuur?

Maar ook op de tafeltennistafel is nog niet geboden. Een nieuwe tafel die je van een persoonlijk (bedrijfs)logo kan voorzien. Wie biedt daarop? Ook de vele leuke andere kavels – van leuke activiteiten, tot een midweek in Drenthe en heel wat leuke rommelmarktspulletjes – zijn dik te moeite waard om even op de veiling van Play Fair te kijken.

Gevolgen van de recente Corona-besluiten

We hebben het allemaal vast wel meegekregen deze week. De maatregelen worden aangescherpt. Dit heeft enige consequenties voor onze vereniging. Na de versoepelingen in de afgelopen tijd, mocht er wel weer van de kleedkamers en douches in ’t Spant gebruik worden gemaakt, hoewel iedereen daarbij de afstand in acht moet nemen en het advies is om met maximaal twee personen tegelijk te douchen. Kijk hier om het aangepaste Corona-Protocol te downloaden en lezen.

Spantbar
Nieuw is, dat de Spantbar (die valt onder de noemer ‘sportkantine’) de komende periode is gesloten. Dat betekent, dat de (uit- en thuis-)spelers zelf drinken en eventuele versnapering mee moeten nemen. Wel kan de koffieautomaat bij de ingang worden gebruikt. Daar moet wel met € 1,60 aan gepast geld worden betaald.

Publiek
Er is geen publiek in de zaal toegestaan bij wedstrijden en trainingen. Dat betekent dat ouders/begeleiders in de thuiszaal (’t Spant) niet mogen blijven tijdens wedstrijd of training van hun kinderen. Bij uitwedstrijden mogen de begeleiders die voor het vervoer van de kinderen zorgen wel blijven.

Evenementen
Het bestuur heeft besloten om de twee toernooien: Open Leimuids Dubbel (30 oktober) en Let’s Play Table Tennis! (13 november) te cancelen.

Competitie
Vooralsnog gaan de competities door. We zien wel dat er vragen zijn over bijvoorbeeld het gebruik van telborden, wisselen van helft of het gebruik van kleedkamers en douches. Verenigingen gaan hier verschillend mee om. Vaak kan er niet worden gedoucht, tellen kan naar keuze ook zonder telborden (ouderwets de stand afroepen) en van helft wisselen hoeft niet als een speler dat wenst. Een enkel team trekt zich terug uit de competitie.

Competitie en corona

De competitie is weer begonnen, een beetje onwennig, want we mogen geen handen schudden, de stoelen staan ver uit elkaar en de felicitatie is een high-five in de lucht. Oh, en na afloop worden de tafels gereinigd.

De maatregelen zijn wat versoepeld, maar lees hier waar je op moet letten:

  • Houdt de basisregels in acht: afstand houden, handen wassen en thuis blijven bij klachten.
  • Kleedkamers kunnen worden gebruikt, maar houdt ook hier rekening met afstand. Of kleed je thuis om (wel schoenen wisselen voordat je de zaal betreedt).
  • Douchen mag, maar bij voorkeur met niet meer dan twee personen tegelijk.
  • De tafels staan in ‘corona-opstelling’. Dat wil zeggen, 2 x 3 tafels met voldoende tussenruimte. Daartussenin is voldoende ruimte om stoelen te plaatsen, ook met voldoende tussenruimte.
  • Na afloop worden de tafels schoongemaakt met een speciaal door Heemskerk ontwikkeld tafelschoonmaakmiddel met desinfectant.
  • Voor het vrij-spelen en de competitie hoef je je niet meer van te voren te melden. Maar er wordt nog wel van elke speelmiddag/avond een lijst bijgehouden met aanwezigen. Deze lijst is voor eventueel bron-contactonderzoek door de GGD en wordt maximaal 4 weken bewaard.

Dat is de situatie voor dit moment. Lees het volledige corona-protocol hier; het hangt ook op het prikbord. Als er veranderingen komen, dan laten we dat uiteraard weten.

De online veiling van ttv Play Fair is live!

We hadden er in de afgelopen jaren al eens over nagedacht. En in het voorjaar hadden we een echte veiling willen houden, in plaats van de oude bekende rommelmarkt. En nu is vanaf 1 september de eerste Play Fair digitale veiling van start. Een mijlpaal voor de vereniging!

De vereniging heeft de veiling hard nodig als vervanger van de inkomsten uit de rommelmarkt. Het is de eerste keer, dus spannend om te zien hoeveel dit de vereniging gaat opleveren. En als het een succes wordt, dan hebben we er wellicht een nieuwe Leimuidense traditie bij!

De veiling staat op de website van Play Fair en is open vanaf nu tot zaterdag 10 oktober 14:00 uur. Je kunt er komen via het hoofdmenu of direct via deze link: www.ttv-playfair.nl/online-veiling . Of neem een ‘sneak-preview’ in de kavels die er al zijn.

Voor leden, vrienden, familie:

We hopen natuurlijk dat jouw idee daar ook bij komt. Laat je inspireren om leuke, ludieke, grappige, mooie attracties te verzinnen die geveild kunnen worden door en voor Play Fair. Een rondleiding door het bedrijf van een familielid? Een ritje in een oldtimer. Producten die door iemand kunnen worden aangeboden? Een workshop? Een klusje dat je wel zou willen aanbieden? Iets leuks dat al jaren op zolder ligt? Laat het ons weten!

Voor middenstand, bedrijven, etc.:

Ook als u niet direct bij de vereniging bent betrokken, maar hier wel een mogelijkheid in ziet om uzelf of uw bedrijf te laten zien, is dit een kans. De veiling wordt via alle lokale en regionale nieuwsbronnen bekend gemaakt en uiteraard via Facebook gedeeld. Of kijk of uw bedrijf een bod wil doen op de gepersonaliseerde tafeltennistafel.

Contact

Heeft u een idee of vraag, dan kunt u terecht bij iemand van het bestuur of van de Rommelfair-commissie; bel met 0172-507295 of mail via rommelfair@ttv-playfair.nl. Doe er een korte omschrijving, maximaal 4 foto’s en misschien een minimale prijs bij, en wij zorgen dat het in de veiling wordt opgenomen.

Er staan al een paar voorbeelden in de veiling. Kijk op www.ttv-playfair.nl/online-veiling.

Alvast bedankt voor jouw idee!!!

Plannen voor de (Rommel)Fair: we gaan digitaal!

In het voorjaar hebben we plannen gemaakt voor een andere opzet voor onze vernieuwde Fair. Vervolgens gooide corona roet in het eten en hadden we de Fair verplaatst naar 10 oktober. Dat leek toen een veilige datum, maar ondertussen weten we dat we het organiseren van een evenement dit jaar toch een risico is. De Rommelfair-commissie en het bestuur hebben daarom samen besloten om de Fair niet te laten doorgaan als evenement in ’t Spant.

Maar we weten ook dat de inkomsten uit dit jaarlijkse evenement onmisbaar zijn voor onze club. Daarom is er gezocht naar alternatieven om tóch op een leuke manier inkomsten te genereren op een manier die past bij de plannen die we al hadden. Het volgende gaan we met elkaar uitvoeren (zie ook de uitgebreide informatie op de Rommelfair-pagina):

  • Een online veiling, in plaats van de live veiling die we zouden houden. De veiling komt binnenkort op de website van Play Fair.
  • De grote loterij.
  • De inteken-loterijen met de diners en de Jumbo-manden.
  • Stroopwafelverkoop. Dit jaar niet huis-aan-huis, maar alleen in de eigen omgeving en vanuit de carport Dennenlaan 62 (zie hieronder).
  • Verspreiden van de kluisfolder in Leimuiden en Rijnsaterwoude, met daarin alle aankondigingen en het kluisnummer.
  • Verkoop van loten, intekenen op de Diner- en Jumbo-loterijen, checken van de kluisfolders en verkopen van stroopwafels in de week van maandag 5 tot en met vrijdag 9 oktober van 19:00 – 21:00 uur onder de carport op Dennenlaan 62 in Leimuiden.
  • Trekking van de prijzen van de grote loterij en inteken-loterijen en bekendmaking van de veiling-winnaars op zaterdag 10 oktober vanaf 15:30 uur. Dit willen we live op internet uitzenden.

Zoals je ziet wordt het toch nog een vol programma, waar we jullie inzet natuurlijk ook voor nodig hebben. Het is tenslotte allemaal vóór en dóór de vereniging!

We gaan door in de zomer!!!

Woensdagmiddag en vrijdagavond
Vandaag is bekend geworden dat wij in de zomerperiode mogen tafeltennissen in ’t Spant. Dit gaat om de periode van woensdag 22 juli tot en met vrijdag 28 augustus. Daarna begint het reguliere seizoen weer.

Het gaat om de woensdagmiddagen van 15:00 – 16:00 uur en de vrijdagavonden van 20:30 – 22:30.

Wij hebben tijdelijk zelf een sleutel om ’t Spant te openen en af te sluiten. De Spantbar is niet geopend. En het verzoek is om de toiletten niet of alleen bij uitzondering te gebruiken; die moeten we als het nodig is na afloop zelf schoonmaken, omdat de reguliere schoonmaak in deze periode niet aanwezig is.

In deze periode geldt nog steeds het corona-protocol. Er is een handgel bij de ingang aanwezig, we houden afstand en de materialen worden na afloop gereinigd.

Over het reserveren
Via de enquête heeft een flink aantal spelers zich aangemeld om te komen spelen. Toch is het nog steeds mogelijk om je aan te melden (mail naar nieuwsbrief@ttv-playfair.nl).

We houden die lijst vervolgens ook aan als reserveringslijst. Per middag of avond wordt de lijst aangevuld. Het is dus in deze periode niet nodig om nogmaals van te voren te bellen, mailen of appen.

Informatie?
Als er vragen zijn over het bovenstaande, mail die dan gerust via nieuwsbrief@ttv-playfair.nl, of stel ze direct aan Hans Brand of Arnold Heuzen.